تهیه و ابلاغ دستورالعمل اجرایی اشتغال فراگیر تا هفته آینده

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تهیه و ابلاغ دستورالعمل اجرایی اشتغال فراگیر تا هفته آینده

مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کارگفت:تا هفته آینده دستورالعمل اجرایی اشتغال فراگیر تهیه و به استان ها ابلاغ می شود.پرداخت کمک هزینه آموزشی کارورزی تا سقف ماهانه سه میلیون و یکصد هزارریال به تناسب حضور کارورز در واحد پذیرنده و مقطع تحصیلی است.

علاءالدین ازوجی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین فرآیند تهیه دستورالعمل اجرایی اشتغال فراگیر گفت: به احتمال زیاد تا هفته آینده این دستورالعمل آماده ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه تفاوت این طرح اشتغالزایی با سایر طرح ها این است که در این طرح تمام نهادهای عمومی برای ایجاد اشتغال بسیج شده اند گفت: تجربه کشورهای پیشرو در تحول سازوکار آموزش مهارتی نشان‌دهنده گذار از «آموزش قبل از اشتغال» به «آموزش متصل» و سپس «آموزش مبتنی بر نیاز» است. آموزش مبتنی بر نیاز، متضمن اصلاح سازوکار مواجهه دولت از اجرای آموزش به نقش توسعه های تنظیمی در این حیطه است. در سیاست صنعتی عمودی(انتخابی)، آموزش مهارتی باید متناسب با رسته‌های منتخب باشد تا به ارتقا و تقویت ظرفیت های اختصاصی برای این رسته ها منجر شود.

ازوجی اظهار داشت: پرداخت کمک هزینه آموزشی کارورزی تا سقف ماهانه سه میلیون و یکصد هزارریال در سال 96 به تناسب حضور کارورز در واحد پذیرنده و مقطع تحصیلی از موارد اجرای این طرح است.

مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه کشور در اجرای برنامه اشتغال فراگیر در سال 1396 در چارچوب آیین‌نامه‌های اجرایی تبصره‌های ذی ربط در قانون بودجه 1396، نسبت به تخصیص منابع و تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌های کارورزی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، مشوق‌های کارفرمایی و توسعه رسته‌های منتخب به میزان 5 هزار میلیارد ریال اقدام و برنامه زمان‌بندی تخصیص منابع مربوط را حداکثر تا پانزدهم تیرماه 1396 اعلام نماید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار