توانمند سازی بیش از 2700 روحانی شاغل درآموزش و پرورش در سال 96

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

توانمند سازی بیش از 2700 روحانی شاغل درآموزش و پرورش در سال 96

دبیرستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش از توانمند سازی بیش از 2700 نفر از روحانیون شاغل درآموزش و پرورش درسال 96 برای انجام فعالیت‌های تربیتی در مدارس و تعامل مطلوب‌تر با دانش آموزان خبرداد.

به گزارش ایلنا، پیش از ظهر امروز، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی ملکی در دومین نشست اعضای ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: برای اولین بار برنامه ای با موضوع همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در سال 95 ، تدوین و برای اجرا به استان ها ابلاغ شد واستان ها با توجه به ظرفیت های موجود خود، نسبت به اجرای برنامه های مذکور، اقدام نمودند.

وی خاطر نشان کرد: توانمند سازی نیروی انسانی، اعزام مبلّغ به استان ها، اجرای طرح روحانی مستقر، دیدار دانش آموزان با مراجع عظام و گفتگوهای دینی از جمله، برنامه های ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش است .

حجت الاسلام والمسلمین ملکی از پیش بینی اعزام 18 هزار مبلغ در سال 96 در مناسبت های مختلف به مدارس خبرداد و افزود: در سال تحصیلی جدید، 3500 روحانی در مدارس مستقر می شوند تا در زمینه های تربیتی فعالیت کنند .

وی گفت: طرح روحانی مستقر در مدارس به سه شیوه اجرای طرح امین روحانیون دراستان ها، حضور روحانیون در مدارس شبانه روزی واستفاده از دوره خدمت ضروری طلاب درآموزش و پرورش اجرا می شود.

دبیرستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش وپرورش، کمبود طلبه های سطح 2 به بالا در مناطق محروم را یکی از مشکلات خواند و اظهارکرد: تلاش می کنیم، نمایندگانی از حوزه های علمیه در کارگروه های تدوین، زیرنظام های سند تحول بنیادین حضور داشته باشند.

وی از پیشنهاد تأسیس رشته تعلیم و تربیت اسلامی در حوزه های علمیه خبر داد و افزود: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، محور تحول درآموزش وپرورش، تحول منابع انسانی است، بنابراین مشارکت حوزه های علمیه در توانمندسازی منابع انسانی ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی ادامه داد: توانمندسازی 2713 روحانی شاغل در آموزش وپرورش از جمله برنامه های ستاد همکاری های حوزه و ‌آموزش وپرورش در سال 96 است .

وی تصریح کرد: جهت ایجاد فرصت مطالعاتی و ادامه تحصیل فرهنگیان علاقه مند در حوزه های علمیه، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش وپرورش اظهار کرد: این ستاد به دنبال موازی کاری نیست، بلکه هدفش استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه در فعالیت های تربیتی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار