توزیع وام های دانشجویی عادلانه تر می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

توزیع وام های دانشجویی عادلانه تر می شود

رئیس صندوق رفاه دانشجویان، گفت: صندوق رفاه دانشجویان برای خدمت به دانشجویان همانند گذشته فعالیت های خود در حوزه های تغذیه، رفاه و وام با تاکید بر جذب منابع بیشتر و توزیع عادلانه تر ادامه می دهد.
ناصر مطیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایرنا افزود: افزایش سلامت تغذیه، بهداشت رستوران ها، گسترش فضاهای تربیتی، بدنی و ورزشی از جمله اهداف و ماموریت های صندوق رفاه دانشجویان است.
وی در مورد برنامه های سال جاری این صندوق، اظهار کرد: راه اندازی مراکز مشاوره در سراهای دانشجویی امسال در دستور کار این صندوق قرار دارد.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان یادآورشد: مراکز مشاوره امسال صد در صد در سراهای دانشجویی راه اندازی می شود چرا که این مراکز با سلامت روح و روان دانشجویان در ارتباط هستند و این مسئله برای صندوق رفاه دانشجویان اهمیت دارد.
به گزارش ایرنا، در طول چهار سال گذشته پوشش صددرصدی تسهیلات و افزایش 25 تا 500 درصدی مبلغ وام های دانشجویی، ایجاد و تقویت 114 صندوق خیریه و قرض الحسنه در دانشگاه ها برای کمک و ارائه وام شرافتی به دانشجویان بی بضاعت برای جلوگیری از ترک تحصیل اتفاق افتاد.
همچنین جلب حمایت نهادهای عمومی، مردمی و خیران با ظرفیت سازی 224 میلیارد تومانی و وصول 420 میلیارد تومان از 440 میلیارد تومان مطالبات معوق صعب الوصول انباشت شده در 30 سال گذشته را می توان از دیگر اقدامات این صندوق بر شمرد.
افزایش 192 درصدی ذخیره مالی استراتژیک صندوق که از 139 میلیارد تومان در طول چهار دهه فعالیت صندوق به 488 میلیارد تومان در سال 97 رسید.
رشد 160 درصدی درآمد اختصاصی صندوق نسبت به مدت مشابه قبل و تحقق 1477 میلیارد تومان درآمد اختصاصی در چهار سال اخیر و رشد 108 درصدی اعتبارات عمومی صندوق رفاه دانشجویان در چهار سال گذشته نسبت به چهار سال مشابه اتفاق افتاد.
افزایش وام ویژه دوره دکتری از 3.8میلیارد تومان در سال 93 به 220 میلیارد تومان در سال 97 (58 برابر) و پرداخت 37 میلیارد تومان کمک رهن به دانشگاه ها برای تحقق هدف «هیچ دانشجوی واجد الشرایطی نباید پشت در سرای دانشجویی بماند»، برای رفاه حال دانشجویان مصوب شد. ظرفیت سازی 500 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ساخت سراهای متأهلی و مجردی مورد نیاز، صنعتی کردن و تجهیز 115 آشپزخانه، ایجاد و راه اندازی 105 رستوران مکمل در این دوره اتفاق افتاد که گامی نو در به روز کردن آشپزخانه های دانشگاه های کشور محسوب می شود.
رتبه بندی و ارتقاء بهبود فضای 587 سرای دانشجویی دانشگاه ها و 120 سرای دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای یکی دیگر از اقدامات تاثیرگذار صندوق رفاه دانشجویان در این چهار سال بود که به بهبود کیفیت خوابگاه های دانشجویان کمک کرد. اتاق های تندرستی، کارگاه های مهارت محور، چمن های مصنوعی، جاده های تندرستی در کنار سراها را می توان به دیگر اقدام های عملیاتی این صندوق اضافه کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار