توزیع 130 میلیون جلد کتاب درسی از 15 شهریور

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال 130 میلیون جلد کتاب درسی تهیه شده و از 15 شهریور ماه آماده توزیع می‌شود، گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهم در جذب نیروی انسانی عنایت ویژه‌ای به آموزش و پرورش داشته باشند.

علی‌اصغر فانی در دومین روز از سی‌وسومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه قطار تغییرات نظام آموزش و پرورش کشور امسال به پایه دهم رسیده است، گفت: آموزش و پرورش اقدامات فراوانی برای آماده‌سازی مدارس و پذیرایی از دانش‌آموزان از ابتدای مهرماه انجام داده است.

وی افزود: در نظام جدید در متوسطه دوم، چهار کتاب جدید را تالیف کردیم و موضوعاتی که بخشی از مشکلات نظام فعلی را حل می‌کند، در آن گنجاندیم. امسال با محیط زیست تفکر و سواد رسانه‌ای، کارآفرینی، انسان و سلامت، موضوعات این چهار کتاب جدید هستند که برای اولین بار وارد نظام آموزشی می‌شوند خلاءهایی که تاکنون در نظام آموزشی داشتیم و نیازهای دانش‌آموزان بیگانه بوده را تا حدودی جبران می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه درس اقتصاد مقاومتی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در پایه دهم آماده شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است، اظهار کرد: امسال 130 میلیون جلد کتاب درسی از 15 شهریور ماه آماده توزیع می‌شود. همکاران سختکوش آموزش و پرورش از ماه‌ها پیش امر چاپ و آماده‌سازی کتب درسی را شروع کرده‌اند. در واقع آماده‌سازی کتب درسی حداقل 14 ماه به طول می‌انجامد، بنابراین می‌توان گفت کتب درسی سال 96 – 97 نیز از هم‌اکنون در مراحل چاپ قرار گرفته‌اند و تعدادی از آنها نیز از زیر چاپ در آمده و در انباری‌های آموزش و پرورش نگهداری می‌شوند.

فانی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای عمل قرار گرفته و راهبرد اصلی آموزش و پرورش اجرای سند تحول است. امیدواریم در طول دو برنامه ششم و هفتم توسعه تا افق 404 بتوانیم بخش عمده‌ای از سند را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال 156 برنامه عملیاتی از سند تحول بنیادین در قالب برنامه‌های وزارتخانه گنجانده شده است، اظهار کرد: امیدواریم با مساعدت مجلس شورای اسلامی که امروز برنامه ششم توسعه را در دستور کار دارد، بتوانیم امکانات بیشتری را در اختیار بگیریم زیرا بخشی از اهداف سند در داخل آموزش و پرورش به تنهایی محقق نمی‌شود و نیازمند مساعدت دستگاه‌های دیگر است. برخی بندهای آن نیز نیازمند تصویب قانون در مجلس است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از مجلس شورای اسلامی برای بررسی و تصویب لایحه مدارس غیردولتی قدردانی کرد و گفت: امیدواریم چند ماده‌ای که از شورای نگهبان به آن ایراد گرفته شد به مجلس برگشته است نیز بزودی تصویب شود و به شورای نگهبان برود. مدارس غیردولتی از سال 66 راه‌اندازی شده‌اند اما اکنون در فقدان قانون برای آن هستیم.

فانی تاکید کرد: تحول آموزش و پرورش در گروی منابع انسانی است. نقش معلم، نقش ممتازی است و از نمایندگان مجلس می‌خواهم در جذب نیروی انسانی به دستگاه آموزش و پرورش عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد تصویب طرح‌هایی در مجلس بودیم که افراد بدون تخصص لازم را در آموزش و پرورش استخدام کردند اگر این روند هدایت و کنترل نشود، لطمه جدی در تربیت دانش‌آموزان وارد خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه خطاب به لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی که میهمان ویژه دومین روز از اجلاس مدیران آموزش و پرورش است، گفت: از شما که استاد و معلم هستید، درخواست می‌کنم کمک کنید تا نیروهای خبره، توانمند و با انگیزه به جمع فرهنگیان افزوده شوند تا تحولات بیشتری را در آموزش و پرورش شاهد باشیم.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار