توزیع 55 نوبت شیر در مدارس در سال تحصیلی جدید

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

توزیع 55 نوبت شیر در مدارس در سال تحصیلی جدید

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از توزیع 55 نوبت شیر در مدارس در سال تحصیلی پیش رو خبر داد.

حسین فرزانه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند توزیع شیر در مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: توزیع شیر به استان‌ها تفویض اختیار شده است و به روال سال‌های گذشته توزیع می‌شود.

وی درباره میزان بدهی وزارت آموزش و پرورش به شرکت‌ها و کارخانجات تولید کننده شیرمدارس گفت: نیمی از بدهی ما از سال گذشته باقی مانده و هنوز ابلاغ اعتبار نشده است. وعده تامین اعتبارات برای سال تحصیلی پیش رو را به ما داده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته خیلی دیر ابلاغ اعتبار شد و با احتیاط جلو رفتیم، در پاسخ به اینکه امسال شیر در چند نوبت در مدارس توزیع خواهد شد گفت: دفعات توزیع شیر در مدارس مطابق سال تحصیلی 95-94 (55 نوبت) خواهد بود.

به گزارش ایسنا، توزیع رایگان شیر در مدارس برای نخستین بار به طور آزمایشی در سال 79 و با پوشش 420 هزار دانش‌آموز اجرا شد و همزمان با اجرای رسمی طرح در سال 80 ، یک‌میلیون و 200هزار دانش‌آموز شیر رایگان دریافت کردند. طی سال‌های 85 تا 94، جمعیت تحت پوشش این برنامه شامل کلیه دانش آموزان دوره پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه دوره اول و دبیرستان‌های شبانه‌روزی بوده است.

اعتبار تخصیصی برای توزیع شیر در مدارس از سال 90 تا 94 به ترتیب 117 میلیارد، 100 میلیارد، 117 میلیارد، 305 میلیارد و 235 میلیارد تومان بوده است و طی این چهار سال به ترتیب 35، 25، 21، 42 و 55 نوبت شیر توزیع شده است.

بنا به اذعان وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 95-94 علی رغم مشکلات اعتباری کلیه مقاطع تحصیلی شامل مقطع پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی مدارس دولتی و غیردولتی و دانش‌آموزان مراکز شبانه‌روزی تحت پوشش بهزیستی شیر توزیع شد و به عبارتی دانش آموزان، پیش دبستانی‌ها، معلمان و کودکان تحت پوشش بهزیستی که شمار آنها به 14.5 میلیون نفر می‌رسد، 798 میلیون پاکت شیر در 55 نوبت با صرف اعتبار 400 میلیارد تومانی دریافت کردند. اما در سال تحصیلی گذشته تامین اعتبار شیر مدارس با مشکلاتی همراه شد و طبق گفته معاون وزارت آموزش و پرورش توزیع شیر با احتیاط بیشتری صورت گرفت.

اخبار آموزش و پرورش اخبار