توسعه اشتغال در بهبهان با فعالیت کارگاه های مهارت آموزی در محیط کار واقعی

دسته ها: اخبار استان اخبار

توسعه اشتغال در بهبهان با فعالیت کارگاه های مهارت آموزی در محیط کار واقعی

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بهبهان گفت: 14 کارگاه مهارت آموزی در محیط کار واقعی در رشته های مختلف به منظور توسعه اشتغال فعالیت می کنند.

فرشین پودنچی، رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بهبهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اولویت استان خوزستان را توسعه اشتغال عنوان کرد و بیان داشت: یکی از روش های توسعه اشتغال کارورزی در محیط کار واقعی است که با اجرای صحیح آن تعدادزیادی از جوانان جذب بازارکار می شوند.

وی با بیان اینکه چهاردهمین کارگاه مهارت آموزی در رشته انواع نان در شهر منصوریه بهبهان افتتاح شده است، اذعان کرد:این نانوایی در حرفه های نان های صنعتی، سنتی، نان پیتزایی و سمبوسه ای فعایت می کند و آمادگی خود را برای جذب مهارت آموز اعلام کرده است.

پودنچی اظهار داشت: کارآموزی در محیط واقعی به عنوان فعالیت دوم بنگاه اقتصادی تلقی کرد و بنگاه رسالت اصلی خود را ملاک قرار دهند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: آشنایی با محیط کسب و کار، تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت از مزایای طرح هستند.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بهبهان با اشاره به اینکه کارآموزی در محیط واقعی راهکار توسعه مهارت آموزی است گفت: استفاده از ظرفیت و توان آموزش عملی بنگاه های اقتصادی از اهداف اجرایی طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار است.

فرشین پودنچی اذعان داشت: پرداخت حق بیمه حوادث و جذب نیروی انسانی بدون هزینه برای بنگاه اقتصادی در مدت طی دوره از مشوق های اجرای طرح هستند.

اخبار استان اخبار