توسعه مشاغل خانگی و کارآفرینی در شادگان

دسته ها: اخبار استان اخبار

توسعه مشاغل خانگی و کارآفرینی در شادگان

معاون فرماندار شادگان گفت: توسعه مشاغل خانگی در ایجاد کار آفرینی به عنوان پدیده در اقتصاد نقش موثری در توسعه و پیشرفت اقتصادی جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید جنامی، معاون فرماندار شادگان بیان داشت: توسعه اشتغال پایدار، ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه مشاغل خانگی در شهرستان که باید مورد توجه مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی افزود: در راستای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار به ویژه درمناطق روستایی، ۶۶ متقاضی که دارای طرح در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنعت، معدن و تجارت و… هستند با مراجعه و ثبت نام در سامانه (کارا) طرح های خود را ثبت کرده و که ۳۲ طرح به بانک معرفی شده است.

جنامی عنوان کرد: ایجاد مشاغل خانگی، کاهش نرخ بیکاری در شهر و روستاهای این شهرستان را نسبت به دیگر مشاغل آزاد از جمله مزیت های این طرح است چراکه فعالیت های خانگی باعث ایجاد اشتغال پایدار و مولد در محیط خانواده بوده و موجب جلوگیری از رفت و آمد های شهری و صرفه جویی در هزینه های اجتماعی شده که از مزایای مهم مشاغل خانگی در ایجاد استقلال پایدار است.

معاون فرماندار شادگان گفت: از کلیه دستگاه های اجرائی انتظار می رود در راستای پیگیری طرح های متقاضیان با همکاری بانک ها و مدیر کل استان نسبت به حل مشکلات آنان اقدام کنند.

اخبار استان اخبار