توصیه‌های لازم به شرکت‌کنندگان در آزمون وکالت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

توصیه‌های لازم به شرکت‌کنندگان در آزمون وکالت

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به نحوه طراحی سؤالات آزمون وکالت گفت: سؤالات به‌گونه‌ای طراحی‌شده که افراد با تکیه‌بر فنون تست‌زنی نتوانند در این آزمون موفق شوند.
به گزارش خبرنگار بازارکار، دکتر امیر حسین‌آبادی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با حضور در غرفه بازارکار در نمایشگاه مطبوعات پیرامون آزمون وکالت که سوم آذرماه برگزار می‌شود گفت: به شرکت‌کنندگان آزمون توصیه می‌کنم که در کمال خونسردی در آزمون حضور پیدا کنند و به سؤالات پاسخ‌گویند.
وی بابیان اینکه اعتقادی به کلاس‌های تست‌زنی ندارم افزود: این کلاس‌ها بیشتر تجارت است و باوجودآنکه ممکن است برخی مفید باشد، اما به طراحان سؤالات توصیه‌ای کردیم که به‌گونه‌ای سؤالات طراحی شود که به مفاهیم و مبانی پرداخته شود و کسی با تست‌زنی ارجحیت پیدا نکند.
حسین‌آبادی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به هجمه‌هایی که به کانون وکلا می‌شود گفت:در این سال‌ها هجمه‌ها ازحدگذشته است و یک روز به بهانه حذف ظرفیت از آزمون وکالت کمپین درست می‌شود و روز دیگر به‌صورت غیرقانونی شاهد برگزاری آزمون مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه هستیم.
وی در ادامه با اشاره به کمپین حذف ظرفیت از آزمون وکالت گفت: این کمپین در حالی است که در قانون به‌صورت صریح شیوه تعیین ظرفیت آزمون وکالت مشخص‌شده است.
رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در ادامه به برگزاری آزمون مــرکز امور مشاوران حقوقی وکلا و کارشناسان قـــوه‌قضـاییه اشــاره کـــرد و گفت: آزمــون فــوق درســال جـاری به استناد یک بند برنامه ششم توسعه به صورت غیرقانونی برگزار می‌شود.
وی در خصوص رد درخواست صدور دستور موقت توقف برگزاری آزمون مرکز مشاوران توسط دیوان عدالت اداری با این توضیح که تعدادی از وکلا به دیوان عدالت اداری دادخواست ارائه و تقاضای دستور موقت کردند و با تأکید بر اينکه از دید ما هم حرفشان درست و مطابق قانون بود گفت: متأسفانه با وجود صراحت قانون، دیوان عدالت اداری دستور موقت را رد کرد که باید به هیئت عمومی برود و در ماهیت رسیدگی شود. درحالی‌که واقعاً ایجاب می‌کرد فعلاً جلوی این آزمون را بگیرند و در ماهیت رسیدگی شود.
رئیــس کـــانون وکــلاي دادگستـــري مرکز افزود: در هیئت عمومی دیوان، قضات باتجربه‌ای هستند که سزاوار است از نظر قضایی دفاع جامعه وکالت را دقیقاً بشنوند و بعد در این زمینه تعیین تکلیف صورت گیرد. حالا حدود چند سال است که مرکز مشاوران کارآموز نگرفته و بهتر بود این مدت هم جلوی این اقدام را می‌گرفتند و تأمل می‌کردند تا تکلیف قانون مشخص شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار