توصیه بنیان گذار مایکروسافت برای انتخاب رشته تحصیلی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بیل گیتس بنیان گذار مایکروسافت در پیام توییتری خود گفته است اگر جوان بود بنا به روند پیشرفت جهان چه رشته های تحصیلی را ادامه می داد.

بنیان گذار شرکت برزرگ مایکروسافت در حساب توییتری خود با انتشار پیام های متعدد گفته است اگر به جوانی اش باز می گشت با توجه به روند پیشرفت جهان در چه رشته های درسی تحصیل می کرد.

وی که این رشته های تحصیلی را رشته های امید بخش نامیده می گوید بسیاری از متخصصان فناوری و تحلیل گران بر این باورند که تا 20 سال آینده شرکت های بزرگ جهان دچار تحولات شگرفی خواهند شد و بسیاری برای گذارندن امورات خود به ربات ها و هوش مصنوعی روی می آورند.

زمین شناسی به دلیل نیاز ربات ها به انرژی های تجدیدپذیر، یکی از رشته هایی است که بیل گیتس توصیه می کند جوانان به سراغ آن بروند. وی معتقد است در سالهای نچندان دور معجزه ای در زمینه انرژی رخ خواهد داد و بازار بیوتکنولوژی امریکا روند توسعه ای شگرفی را پیش خواهد گرفت.

وی معرفی رشته ها را حاصل تجربیات شخصی خود عنوان کرده است و گفته با توجه به اینکه بسیاری از اخبار روند اتوماتیک شدن و جایگزینی انسان با ربات به دستش می رسد گفته است جوانان خود را به چالش بکشند و از دانش و امتیازات منحصر به فردشان در جنگ نابرابری که وجود دارد استفاده کنند.

بیل گیتس از دانشجویان خواسته تا به جای ترس از جایگزین شدن ربات ها با انسان به فکر بهره بردن از آنها به نفع خودشان باشند وی ماجرای اخراجش از دانشگاه و سپس موفقیتش را برای آنها یاداوری کرده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار