توصیه به فارغ‌التحصیلان پیش از انتخاب رشته

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

توصیه به فارغ‌التحصیلان پیش از انتخاب رشته

یک فعال حوزه کار معتقد است اگر به اندازه دهه شصتی‌هایی که سالها قبل در انتظار ورود به بازار کار بودند شغل ایجاد می‌کردیم امروز به نقطه‌ای نمی‌رسیدیم که آنها را دلیل ناتوانی در ایجاد اشتغال بدانیم.

داوود امیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا به رشد اقتصادی ۸ درصد نرسیم نه تنها اشتغال ایجاد نمی‌شود بلکه ایجاد شغل هم محسوس نخواهد بود.

وی گفت: امروز عده‌ای دهه شصتی‌ها را موجب افزایش بیکاری و عدم ایجاد شغل می‌دانند اما سوال این است که مگر آن زمان تعداد دهه شصتی‌ها چقدر بود و چند کارخانه داشتیم که نتوانستیم برایشان شغل ایجاد کنیم؟ اگر به اندازه دهه شصتی‌های آن زمان اشتغالزایی می‌کردیم، امروز با انباشت نیروهای بیکار مواجه نبودیم.

رییس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی ادامه داد: شغل مناسب از دید یک کارجو شغلی است که به انجام آن علاقمند باشد و از داشتن آن احساس رضایت درونی کند. دانش آموختگان و جویندگان کار می‌توانند مشاغل مختلفی را برای خود انتخاب کنند ولی در شرایط حاضر باید بر مبنای نیاز جامعه دست به انتخاب شغل بزنند.

امیری توصیه کرد: فارغ التحصیلان جویای کار قبل از انتخاب رشته، نیاز بازار کار را به دقت شناسایی کنند و ببینند که جامعه به چه حرفه‌هایی نیاز دارد تا پس از ورود به بازار مشکلی در راه اندازی کسب و کار نداشته باشند.

این مقام مسئول کارگری متذکر شد: در حال حاضر اقبال به مشاغل خدماتی بیشتر شده است ولی باید به سمت مشاغل پایدار برویم تا ضمن دوام و پایداری، مولد و زاینده باشند و به درآمدزایی منجر شوند. زمانی خیابانها از ماشین‌های تک سرنشین پر بود ولی امروز تعداد تاکسی ها در سطح شهر زیاد شده و نمی‌توان به عنوان یک شغل پایدار به آن نگاه کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار