توضیحات استاندار خوزستان در خصوص تجمع سپرده گذاران موسسه آرمان

دسته ها: اخبار استان اخبار

توضیحات استاندار خوزستان در خصوص تجمع سپرده گذاران موسسه آرمان

استاندار خوزستان، توضیحاتی در خصوص تجمع سپرده گذاران موسسه آرمان در استان ارائه کرد و گفت: این موسسه در استان مشکلی ندارد.

غلامرضا شریعتی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مردم موقعی که پول به این مؤسسه می دادند و سود دریافت می کردند از استانداری اجازه نگرفتند. این مسئله به استانداری ربط دارد و معضل سیاسی اجتماعی است ولی مردم موقعی که پول خود را در حساب های موسسه آرمان گذاشته و سود بیش از حد متعارف دریافت می کردند باید این فکر هم می کردند. کسی که یک دفعه سود اضافه و بیشتر از بانک های دولتی می دهد حتما امکان دارد یک مشکلی هم برای آنها پیش بیاید.

شریعتی بیان کرد: مردم موقع افتتاح حساب از ما اجازه نگرفتند و ما هم توصیه ای به آنها نداشتیم ولی اکنون که پول آنها گیر کرده استانداری را می شناسند؛ استانداری ظاهرا مرغ عزا و عروسی است و هرکسی هرکاری داشته باشد به استانداری مراجعه می کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه وظیفه ما هست تا مسائل مردم را پیگیری کنیم، گفت: ساعت یک بامداد امروز با حیدری معاونت نظارت بانک مرکزی تماس گرفته و به صورت جدی خواستار حل مشکل مردم شدم. همچنین با نماینده شعب موسسه توسعه آرمان جنوب غرب کشور صحبت و گزارش های آنها نیز به من ارائه شد. امروز مسئولان موسسه، قوه قضائیه و نیروی انتظامی جلسه دارند و اعلام کردند تا نیمه ظهر امروز نتیجه برگزاری جلسه و جمع بندی را به ما اعلام کنند.

شریعتی اظهار کرد: یک ماه قبل با رئیس بانک مرکزی صحبت کرده بودم ولی اعلام کردم که برخی از این مؤسسات مجوز ندارند حالا این یک مؤسسه منظور نیست. وی گفت مکاتبات بسیاری نسبت به مجوزدار نبودن این مؤسسات صادر می کنیم ولی کسی به آن اهمیتی نمی دهد و این مؤسسات از برخی ارگان ها مجوز دریافت و تابلوی خود را بالا می برند. در عین حال اگر کسانی ناراحت نشوند باید بگویم که این مسائل به دولت نهم و دهم برمی گردد. در آن زمان یک سری تعاونی های اعتباری بودند که دولت به آنها فشار و با اصرار خواستار ادغام آنها تحت عنوان مؤسسات مالی ـ اعتباری شد.

وی تصریح کرد: این ادغام نیز مثل ادغام وزارت راه و شهرسازی با مسکن یا ورزش با جوانان بود. نمی گویم این کارها بد یا خوب بوده ولی به دستوری اعلام کردند که باید این کار انجام شود و حتی تعاونی های اعتباری این کار را قبول نمی کردند ولی آنها اصرار کردند که نه باید انجام شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تعاونی های اعتباری نیز هر سه یا چهار مورد با هم یک مؤسسه مالی تشکیل داده ولی یک نشدند. خودشان فی مابین قراری گذاشته و استان ها را بین هم تقسیم و گفتند هرکسی کار خود را انجام و حسابرسی کند. مؤسسه آرمان در خوزستان و لرستان واقعا با موسسه ایلام و استان های دیگر اصلا جداست؛ در بانک مرکزی با یک نام و تابلو شناخته می شوند ولی سهامداران در هر استان، گردش مالی و اعتبارشان مجزا و هیچ ربطی به هم ندارند.

شریعتی با اعلام اینکه این مسائل یعنی صورت مسئله را پاک کردن و کلاه سر خودمان گذاشتن عنوان کرد: مؤسسه آرمان ایلام در حال حاضر مشکل پیدا کرده و مؤسسه آرمان خوزستان هیچ مشکلی نداشته و جذب و گردش مالی خوبی هم دارد. وقتی بانک مرکزی اعلام کرد که مؤسسه آرمان مشکل دارد همه برای دریافت پول خود از این مؤسسه در خوزستان رجوع کردند و چنین مسائلی پیش آمد در صورتی که هیچ ارتباطی بین این مؤسسه در دو استان وجود نداشته، سهامدارانشان مختلف بوده ولی پشت یک تابلو قرار داشتند.

اخبار استان اخبار