توضیحات تکمیلی درباره صدور مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

وزیر آموزش و پرورش توضیحاتی در خصوص صدور مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر در آموزش و پرورش ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش که در صفحه شخصی خود در توئیتر ار صدور مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر دیگر از مشمولان قانون تبدیل وضعیت استخدامی خبر داده بود، در گفتگو با خبرنگار شبکه خبر در توضیحات تکمیلی در این خصوص گفت: براساس قانون تبدیل وضعیت، آموزش و پرورش موظف است ۸۸ هزار نفر از آموزشیاران، آموزش دهنده‌ها، حق التدریس‌ها و مربیان پیش دبستانی که قبل از سال‌های ۹۱ و ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری داشتند را استخدام کند. اما با چند شرط که یکی از آنها به میزان اعتبار و ردیف استخدامی ما بستگی دارد.

وی ادامه داد: تا پایان برنامه ششم توسعه این ۸۸ هزار نفر را به استخدام دربیاورد و بعدش هم باید یکسال در دانشگاه فرهنگیان دوره ببینند.

وی گفت: ما در سال ۹۸، ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر از این افراد را شناسایی کردیم و سهمیه ها را به استان ها اختصاص دادیم و همه افراد انتخاب شده را به دانشگاه فرهنگیان معرفی کردیم و دیروز هم ۳۰ هزار نفر دیگر ردیف استخدامی گرفتیم که به تناسب سابقه و امتیاز این ها هم بین استان ها و شهرستان ها توزیع خواهد شد و بلافاصله دوره آموزشی یک ساله شان در دانشگاه فرهنگیان آغاز خواهد شد.

حاجی میرزایی افزود: حدود ۳۰ هزار نفر دیگر باقی می ماند که در تلاشیم برای آن ها هم ردیف استخدامی بگیریم، زیرا باید تا آخر سال آینده تمام این افراد را استخدام کنیم. همه این ۸۸ هزار نفر قطعاً استخدام خواهند شد، زیرا ما ملزم به اجرای قانون هستیم. هنوز تا پایان سال ۱۴۰۰ باقی مانده و امید است در سال آینده همه تعیین تکلیف شوند.

وی درباره اینکه این امتیازات شامل چه افرادی است؟ گفت: آموزشیاران و معلمان حق التدریس از نظر میزان سابقه‌ای که در آموزش و پرورش دارند، میزان فعالیتی که کرده اند و مدرک تحصیلی امتیازات متفاوتی را کسب می کنند و به ترتیب از بالاترین امتیاز مرتب می شوند تا پایین ترین امتیازات و آنها که بالاترین امتیازها را داشته باشند جذب می شوند. مراقبت می کنیم حقوق همکاران به طور کامل رعایت شود.

وی در خصوص زمانبر شدن این اقدام توضیح داد: به دلیل اینکه مشکلاتی در قانون پیش آمد و اصلاحاتی برای قانون پیش‌بینی شد. آن قانون به شورای نگهبان رفت تا مورد تایید قرار بگیرد و در نتیجه تایید آن کمی زمان برد. نکته دوم این است که ما موظف بودیم از جمعیت آموزش یاران نهضت سواد آموزی در ابتدا یک آزمون بگیریم که به دلیل کرونا این آزمون با تأخیر برگزار شد و ما نمی‌توانستیم بخشی از آن‌ها را انتخاب و بخش دیگری را رها کنیم. از این رو ناگزیر بودیم که همه اقدامات را متوقف کنیم تا همه کسانی که مشمول قانون هستند به یکباره امتیازات‌شان مرتب شود و باعث شود کسانی که امتیاز بالاتری دارند مورد توجه قرار بگیرند. اکنون این افراد برای طی دوره یک‌ساله به دانشگاه فرهنگیان معرفی شده‌اند.

حاجی میرزایی درباره شرایط جذب نیروها توضیح داد: میزان سابقه‌ای که آموزش یاران و معلمان حق التدریس در آموزش و پرورش دارند و میزان فعالیت‌ها و مدرک تحصیلی در امتیازاتی که آن‌ها کسب می‌کنند موثر است. به تناسب امتیازات از بالاترین امتیاز تا پایین‌ترین امتیاز اولویت‌بندی خواهند شد. کسانی که بالاترین امتیاز را داشته باشند در این مرحله به دانشگاه فرهنگیان معرفی خواهند شد. عملاً این اقدامات تا ماه گذشته طول کشید و اکنون در بهمن ماه به دانشگاه فرهنگیان برای طی دوره یک ساله معرفی شدند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار