توضیحات رئیس مرکز جذب درباره عدم قرارداد با برخی اساتید

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

توضیحات رئیس مرکز جذب درباره عدم قرارداد با برخی اساتید

رئیس مرکز جذب وزارت علوم گفت: هیچ یک از اعضای هیات علمی دانشگاه ها در وسط سال کنار گذاشته نمی شوند مگر اینکه از طریق فراخوان، جذب نشده و ضوابط لازم را کسب نکرده باشند.

محمد رضا رضوان طلب در گفتگو با خبرنگار مهر درباره عدم انعقاد قرارداد با برخی از اعضای هیات علمی که از طریق فراخوان جذب شده اند در برخی از دانشگاه ها گفت: افرادی که با آنها قرارداد منعقد نشده مطمئنا از طریق فراخوان جذب نشده اند.

وی ادامه داد: در فراخوان ها وقتی فردی شرکت کرده و پرونده وی در فرایند جذب پیش می رود، اگر تایید مرکز جذب را داشته باشد، دانشگاه دلیلی ندارد که اعلام کند یک ترم قرارداد منعقد می کند یک ترم قرار داد منعقد نمی کند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: یک تعداد از افرادی هستند به نام دستیار علمی، یا به عنوان پیمانی مشروط و عنوان های دیگر که تقریبا وضعیت دو سوم آنها توسط دانشگاه ها حل شده است.

رضوان طلب ادامه داد: یک تعداد از این افراد باقی مانده اند که دارای ضوابط لازم نیستند یا اینکه مدارک علمی آنها خیلی ضعیف بوده و مسئولان ذی ربط نتوانسته اند کاری برای آنها انجام دهند، ممکن است با این افراد قراردادی بسته نشده باشد.

وی افزود: شاید این افراد از تعداد محدودی از پرونده هایی باشند که ضابطه و فراخوان نداشته و دانشگاه کم کم آنها را پالایش کرده و تعداد قابل قبولی را با مسامحه پذیرفته و ما نیز تایید کرده ایم تا جایی که امکان داشته کمک کرده ایم.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم ادامه داد: در حال حاضر فکر می کنم تعدادی که باقی مانده اند از نظر ضوابط علمی شرایط لازم را نداشته اند و قابل مسامحه هم نیستند و شاید به قدری شرایط آنها ضعیف است که نمی شود گفت قابل اغماض است.

رضوان طلب تاکید کرد: کسی که از فراخوان پذیرفته شده باشد و مرکز جذب نیز وی را تایید کرده باشد، قرارداد وی منعقد می شود، مگر اینکه یکسال تمام شده و قرارداد پیمانی وی به اتمام رسیده باشد و شرایط تجدید پیمان را نداشته باشد که دراین صورت نیز فرد باید به هیات اجرایی معرفی شده و آنجا دلایل خود را مطرح کند و چنان نیست که وسط سال فردی کنار گذاشته شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار