توضیحات معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران درباره سنوات تحصیلی دانشجویان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

توضیحات معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران درباره سنوات تحصیلی دانشجویان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: تصمیمی برای رایگان شدن نیمسال نهم برای دانشجویان کارشناسی که سنوات مجاز تحصیلی آن‌ها به اتمام رسیده، گرفته نشده است.

عبداله پارسا در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان درخصوص کاهش سنوات مجاز تحصیل دانشجویان ورودی 93 به بعد، به هشت ترم، اظهار کرد: براساس ماده 15 آیین‌نامه آموزشی سنوات مجاز تحصیل برای دانشجویان ورودی 93 به بعد از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هشت نیمسال اعلام شده است و دانشگاه‌ها اختیار دارند بنا بر شرایط خود یک یا دو نیمسال به سنوات تحصیلی دانشجویان اضافه کنند.

وی افزود: پس از اتمام سنوات مجاز تحصیل، دانشجویان باید بنا بر تصمیم هیات امنا شهریه‌ای را پرداخت کنند. براساس مصوبه هیات امنا دانشگاه شهید چمران نیز دانشجویان سنواتی باید شهریه‌ای معادل دانشجویان شبانه پرداخت کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: همچنین اگر دانشجویان ورودی 93 به بعد در سنوات مجاز تحصیل بخواهند درسی را برای بار دوم یا سوم اخذ کنند، نیازی به پرداخت هزینه ندارند اما اگر سنوات مجاز به اتمام رسیده باشد، دانشجویان باید برای اخذ درس‌ها نیز شهریه دیگری پرداخت کنند.

پارسا خاطرنشان‌کرد: به هر دلیلی که دانشجو درسی را اخذ نکرده باشد، پس از اتمام سنوات مجاز باید برای اخذ آن هزینه پرداخت کند. دانشجویان باید تلاش خود را در طول دوران تحصیل افزایش دهند تا تحصیل خود را در سنوات مجاز به اتمام برسانند.

وی درخصوص اخبار منتشر شده درباره رایگان اعلام شدن نیمسال نهم برای دانشجویان سنواتی، تاکید کرد: چنین خبری صحت ندارد. هنوز تصمیمی درباره رایگان شدن تحصیل در نیمسال نهم برای دانشجویان سنواتی گرفته نشده است. بلکه در جلساتی که داشتیم مقرر شد برای پرداخت هزینه‌های این ترم به دانشجویان یک مهلت داده شود و در سامانه دانشگاه، این دانشجویان به عنوان بدهکار ثبت شوند. در نهایت اگر تصمیم دانشگاه این باشد که دانشجویان باید هزینه تحصیل در این نیمسال را پرداخت کنند، دانشجو باید زمان فارغ‌التحصیلی، هزینه را پرداخت کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار