توضیحات وزیر بهداشت درباره استخدام کادر درمانی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

توضیحات وزیر بهداشت درباره استخدام کادر درمانی

وزیر بهداشت درباره زمان استخدامی کادر درمانی وزارت بهداشت و رفع مسائل درمانی زائران توضیح داد.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعیدنمکی وزیربهداشت در حاشیه مراسم اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و در جمع خبرنگاران درباره برخی چالش‌های طرح تحول سلامت اظهار کرد: علیرغم مضایق مالی کشور و دولت، به دلیل نقصان درآمد‌ها مقرر کرده‌ایم تا هزینه‌های پرداختی از جیب مردم را کاهش دهیم.

وی درباره برخی بیمارستان‌هایی که بیماران را بهدلیل تنگدستی و فقر پذیرش نمی‌کنند، گفت: هیچ بیمارستان دولتی نخواهیم داشت که بیماری را به دلیل تنگدستی پذیرش نکند و مردم در صورت مشاهده مواردی از این قبیل تخلف را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

نمکی درباره کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان‌ها گفت: مجوز استخدام ٩ هزار پرستار اخذ شده است و ۹ هزار نفر دیگر نیز در نیمه دوم سال نهایی خواهد شد یعنی تا پایان امسال و اوایل سال آینده ۱۸ هزار نیرو شامل پرستار ماما و کادر درمان در مراکز ارائه خدمت استخدام نهایی خواهد شد تا باری را از دوش همکاران ما در نظام سلامت کمک کنند.

راه اندازی بانک اطلاعاتی سلامت
وی درباره مشکل کمبود متخصص در مراکز درمانی گفت: ۳۰ درصد از ظرفیت نیروی انسانی در وزارت بهداشت به صورت بومی حذف می‌شود و این در قالب پروژه ماندگاری پزشک و پیراپزشک در نقاط محروم اجرایی شد و تا دو سال آینده شاهد به حداقل رسیدن مشکلات در این حوزه خواهیم بود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه شاخص بهداشت دهان دندان در ایران پایین است، گفت: طرح مدارس از پوسیدگی را از اواخر سال گذشته در نمین اردبیل شروع کردیم و به دنبال آن پیگیری جذب فارغ التحصیلان رشته بهداشت دهان صورت خواهد گرفت.

وی افزود: یک میلیون و ٢٠٠ کلاس ششمی با ۳۶۰۰ یونیت دندانپزشکی که در اختیار داریم به همراه ٣٢٠٠ هزار پرسنل دندانپزشک و به کارگیری نیمی از فارغ التحصیلان بهداشت و درمان تحت پوشش قرار دارند تا اصلاح شاخص بهداشت دهان و دندان را ارتقا دهیم.

وی در پاسخ به سوال درباره بالا بودن هزینه درمانی زائران در شهر مشهد مقدس گفت: در دیدار شب گذشته با حجت الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس داشتیم بنا شد تا با همکاری وزارت بهداشت و آستان‌قدس برای حل مسائل بهداشتی و درمانی زائران ایرانی و خارجی مجموعه‌ای طراحی کنیم تا فشاری به منابع و سرانه‌های نظام سلامت برای بومیان استان پیش نیاید.

وی با بیان اینکه در حال بررسی اجرای سیستم ارجاع و پزشک خانواده در پنج استان هستیم، گفت: درنظر داریم برنامه پزشکی خانواده هر سه ماه در برخی استان‌ها اجرایی شود و تا اواسط سال آینده تمام استان‌ها تحت پوشش نظام ارجاع قرار گیرند.

همچنین نمکی از راه اندازی بانک اطلاعاتی سلامت تا پایان سال خبر داد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار