توضیح جهاد کشاورزی درباره تغییر قرارداد نیروهای قراردادی به پیمانی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

توضیح جهاد کشاورزی درباره تغییر قرارداد نیروهای قراردادی به پیمانی

مدیر امور اداری، رفاه و پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص اعتراض 110 نفر از نیروهای قراردادی جهاد کشاورزی خوزستان به تغییر قراردادشان، گفت: در حال پیگیری از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم تا اگر راهی پیش روی ما بگذارند که این تبدیل وضعیت به شرایط گذشته بازگردد و به صورت مستقیم با آن نیروها قرارداد منعقد شود، این کار را انجام دهیم.

بهروز مباشر در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: در حال پیگیری از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم تا اگر راهی پیش روی ما بگذارند که این تبدیل وضعیت به شرایط گذشته بازگردد و به صورت مستقیم با آن نیروها قرارداد منعقد شود، این کار را انجام دهیم. دیوان محاسبات کشور وارد این مساله شده اما تاکنون به استعلام وزارتخانه جهاد کشاورزی در این خصوص پاسخ نداده است.

وی افزود: معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در تاریخ 19 آذرماه سال 92 بخشنامه‌ای را در خصوص وضعیت نیروهای سازمان‌ها و نیروهای پیمانکاری به همه دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ کرد. این بخشنامه دارای 5بند است که بر اساس بند چهارم آن سازمان جهاد کشاورزی به دلیل کمبود نیروی انسانی مجبور به تغییر وضعیت نیروها از قراردادی موقت سازمان به صورت پیمانکاری شد.

وی افزود: نیروها در دوره‌ای با پیمانکاران قرارداد داشتند اما براساس این قانون با آن‌ها قرارداد مستقیم کارگری بسته شد. در این بخشنامه دقیقا اشاره شده که این نیروها به هیچ وجه تبدیل وضعیت نمی‌شوند و به آن‌ها پست سازمانی نیز تعلق نمی‌گیرد و اگر قرار باشد کسی ارتقا پیدا کند باید تابع شرایط استخدامی کشور باشد.

مدیر امور اداری، رفاه و پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در قانون اشاره نشده که در صورت بازنشسته شدن یا رفتن نیروها برای جذب نیروی جدید چه کاری باید انجام داد. در بند 4 این بخشنامه آمده است که “برای آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که به استناد مصوبات ملغی الاثر هیات وزیران، نسبت به انعقاد قرارداد با کارکنان شرکت‌های پیمانکاری خصوصی طرف قرارداد اقدام نموده‌اند، انعقاد قرارداد جدید با شرکت‌های پیمانکاری در اجرای ماده 17قانون مدیریت خدمات کشوری برای انجام بخشی از خدمات مورد نیاز به صورت همزمان(حفظ کارکنان تبدیل وضع یافته و عقد قرارداد مجدد با شرکت‌های پیمانکاری) مجاز نیست.

مباشر عنوان کرد: در ادامه این بند آمده است که “انعقاد قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری در صورتی که زمینه ساماندهی نیروهای تبدیل وضعیت شده شرکتی و شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با دستگاه‌های اجرایی فراهم شود و ارتباط مستقیم آن‌ها با دستگاه‌های اجرایی قطع شود، به صورت جزیی یا کلی امکان پذیر است. حفظ توام نیروهای شرکتی تبدیل وضع یافته و انعقاد قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری، مغایر قانون و سیاست‌های مندرج در اسناد بالادستی است” و به همین دلیل سازمان جهاد کشاورزی برای تامین نیروهای موردنیاز خود مجبور به انجام این کار شد.

وی ادامه داد: به استناد بند چهار این بخشنامه، سازمان جهاد کشاورزی با توجه به نیازی که به نیروی کار دارد مجبور است نسبت به تغییر وضعیت نیروهای قراردادی خود که به صورت یکساله با آن‌ها قرارداد منعقد می‌کرد اقدام کند و با آن‌ها در قالب نیروهای پیمانکاری کار کند.

مدیر امور اداری، رفاه و پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: نیروهایی که مجبور به تبدیل وضعیت آن‌ها شده‌ایم نیروهای با سابقه و با تجربه سازمان جهاد کشاورزی هستند. این نیروها حدود 5سال است که با سازمان قرارداد دارند اما پیش از آن نیز به صورت قرادادهای پیمانکاری با سازمان همکاری کرده‌اند و حدود 15 تا 17 سال سابقه کار دارند.

مباشر بیان کرد: به پیمانکار آن‌ها تاکید کرده‌ایم که حقوق این نیروها حتی یک ریال نیز کم نشود و همچنین هیچگونه تغییری در وام‌ها و مزایای آن‌ها به وجود نیاید. در این زمینه هرجا که نیاز به تعهد باشد، من شخصا تعهد خواهم کرد و مشکلی در این زمینه نیز وجود ندارد. باید شرایط را به شکلی فراهم کرد که این نیروها احساس نکنند که ما به آن‌ها بی توجه شده‌ایم؛ اما سازمان جهاد کشاورزی مجبور به انجام این کار بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال پیگیری از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم تا اگر راهی پیش روی ما بگذارند که این تبدیل وضعیت به شرایط گذشته بازگردد و به صورت مستقیم با آن نیروها قرارداد منعقد شود، این کار را انجام دهیم. دیوان محاسبات کشور وارد این مساله شده اما تاکنون به استعلام وزارتخانه جهاد کشاورزی در این خصوص پاسخ نداده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار