توضیح وزیر علوم در خصوص تعلیق اساتید دانشگاه آزاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

توضیح وزیر علوم در خصوص تعلیق اساتید دانشگاه آزاد

وزیر علوم در خصوص تعلیق اساتید دانشگاه آزاد اسلامی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم در جمع خبرنگاران در خصوص تعلیق اساتید دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد در بحث اعضای هئیت علمی یک بازنگری داشته است.

وی ادامه داد: اساتید تمام وقت استخدامی دانشگاه‌های دولتی با دانشگاه آزاد به صورت پاره وقت همکاری داشتند و طبعا این قراردادهای پاره وقت از زمان ابلاغ آیین نامه‌های جدید دیگر اعتبار ندارد.

وزیر علوم تصریح کرد: اگر استادی می‌خواهد خارج از ساعات اداری دانشگاه در جایی مشغول باشد، باید با اطلاع و موافقت مدیریت دانشگاه خود اقدام به این کار کند؛ اگر اعضای هئیت علمی از این طریق از مجموعه دانشگاه آزاد خارج شوند و سپس مجوزهای لازم را دریافت کرده باشند مسئله شان حل شده است، اما اینکه دانشگاه آزاد با تعدادی از اعضای هیئت علمی قراردادی، قطع همکاری کرده، تابع قوانین و مقررات خاصی است.

وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد مقررات خاصی را برای حضور اعضای هئیت علمی در ساعات اداری وضع کردند و بر این اساس هریک از اساتید باید در ساعات مشخص شده در دانشگاه حضور داشته باشند.

وزیر علوم گفت: قراردادهای همکاری تمام وقت اعضای هئیت علمی با دانشگاه‌های غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد ذیل قوانین حاکم بر قانون کار است، هرچند شرایط و ضوابط به کارگیری باید از طریق تائید صلاحیت‌ها و توانمندی‌های افراد در مسیر قوانین جذب اتفاق بیافتد.

غلامی یادآورشد: امیدواریم مسئولان دانشگاه آزاد هم با توجه به قوانین حاکم بر این نوع قراردادها توجه کنند زیرا این دانشگاه در راستای سیاست‌های وزارت علوم حرکت می‌کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار