توقف بررسی راه‌اندازی مقطع دکترای دانشگاه فنی‌ و حرفه‌‌ای تا زمان تدوین آیین‌نامه اعضای هیأت علمی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: برای راه‌اندازی مقطع دکترا در دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید منتظر باشیم تا آیین‌نامه ویژه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های مهارتی تدوین شود.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم صبح امروز در مراسم رونمایی از طرح ایجاد عضو هیأت علمی فنی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: ساماندهی آموزش عالی در تمام زیرنظام‌ها‌ مطرح است، ما طرح ساماندهی را آغاز کردیم که به تدریج در حال اجراست و امیدواریم در مراکز متعدد دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز بحث ساماندهی جدی گرفته شود که سیاست دانشگاه هم در همین راستا است.
وی افزود: از نظر تعداد مراکز آموزش عالی و دانشجو در مقایسه با کشورهای منطقه پس از کشور ترکیه در ردیف دوم هستیم، البته جمعیت زیاد دانشجو ممکن است تهدید تلقی شود اما این تعداد نیروی انسانی می‌تواند نیاز جامعه را تأمین کند.
معاون وزیر علوم با اشاره به اجرای طرح آمایش آموزش عالی و بحث مأموریت‌‌گرایی دانشگاه‌ها گفت: اگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌خواهد در زمینه مقطع دکتری فعالیت داشته باشد این کار فعلا متوقف است زیرا ابتدا باید آیین‌نامه ویژه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های مهارتی تدوین شود.
شریعتی‌نیاسر اضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌‌ای در سطح گسترده برای ایجاد رشته‌هایی در مقطع کارشناسی درخواست داده بود که ما ایجاد رشته‌هایی را که مرتبط با این دانشگاه است دنبال می‌کنیم.
معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به ضرورت بین المللی شدن دانشگاه‌ها عنوان کرد: ما باید نیروی تکنسین و مهارت محور تربیت کنیم که در این زمینه ضعف داریم و می‌توانیم این مسئله را از طریق تعامل با کشورهای دیگر حل کنیم.
وی اضافه کرد: در این دولت برنامه‌های درسی از 10 سال تا 30 سال بازنگری و به روز شدند و امیدواریم آموزش‌های مهارتی نیز ساماندهی شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار