توقف فروش تلفن‌های همراه GALAXY نوت 7 سامسونگ

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

سامسونگ اعلام کرد به دلیل انتشار گزارش‌هایی در خصوص اشکال در باتری تلفن همراه مدل نوت 7 قصد دارد این مدل را از بازار جمع‌آوری کند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالیکه تنها دو هفته از آغاز فروش تلفن های همراه مدل نوت 7 سامسونگ می گذرد، این شرکت اعلام کرد قصد دارد نسبت به جمع آوری این مدل از تلفن های همراه اقدام کند. انتشار گزارش‌هایی در خصوص مشکل باتری این مدل از تلفن های همراه، علت این تصمیم بوده است. سامسونگ تعداد گزارش های خرابی این مدل از تلفن های همراه را 35 مورد اعلام کرده است.

توقف فروش تلفن های همراه GALAXY نوت 7 سامسونگ

سامسونگ؛ غول بزرگ صنعت الکترونیک کره، روز جمعه با تایید مشکل باتری این مدل از تلفن های همراه اعلام کرد قصد دارد نسبت به جمع آوری و تعویض این گوشی ها اقدام کند. این شرکت طی دو هفته گذشته موفق به فروش 2.5 میلیون دستگاه از این مدل شده بود. در روزهای اخیر، تصاویری از این مدل تلفن های همراه در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد باتری در هنگام شارژ آتش گرفته یا منفجر شده است. این در حالی است که تنها دو هفته از آغاز فروش محصول جدید این شرکت می گذرد.

سامسونگ در حالی چنین شرایط بحرانی را تجربه می کند که شرکت اپل، اصلی ترین رقیب آن در بازار تلفن همراه، خود را برای عرضه جدیدترین مدل آیفون 7 در سپتامبر (17 شهریور) آماده می کند. سامسونگ طی چند ماه گذشته به فروش خوبی برای تلفن همراه مدل Galaxy S7 رسیده بود. انتظار می رفت این شرکت با آغاز فروش خوب تلفن همراه مدل نوت 7 و همچنین عرضه ساعت هوشمند Gear S3 در هفته آینده در IFA trade show ، بتواند شکوه و اقتدار گذشته اش را بازیابد.

این برای نخستین بار نیست که گزارش هایی در خصوص وجود اشکال در تلفن‌های همراه سری نوت سامسونگ منتشر می شود. سامسونگ سال گذشته نیز گزارش هایی از مشتریانش درباره معیوب بودن قلم تلفن های مدل نوت 5 دریافت کرده بود. به نظر می رسد در هفته های آینده این شرکت با چالش های بیشتری رو به رو شود. از یک سو، جمع آوری حدود 2.5 میلیون دستگاه تلفن همراه مدل نوت 7 کاری دشوار به نظر می رسد و از سوی دیگر انتظار می رود تاثیری منفی بر درآمد سامسونگ داشته باشد.

اخبار فناوری اخبار