توقف پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور صحت ندارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون خط مشی گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: توقف پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور صحت ندارد.
توقف پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور صحت نداردبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته خبری منتشر شد با این تیتر «دانشگاه پیام نور نمی‌تواند در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشجو بپذیرد» این خبر گفته ی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که واکنش ها و نگرانی هایی زیادی را در بین دانشجویان مخصوصا دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه به راه انداخته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این گفتگو بیان کرده بود: ماهیت فعالیت دانشگاه پیام نور فعالیت به‌عنوان یک دانشگاه الکترونیک بوده است و مطابق اساسنامه آن، نمی‌تواند در مقطع تحصیلات تکمیلی اقدام به پذیرش دانشجو کند.
ابراهیم سوزنچی کاشانی ، معاون خط مشی گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، در گفت و گویی زنده خبر مربوط به نگرفتن دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور را تائید نکرد و گفت: نگرفتن دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور صحت ندارد. طبق مصوبه و سیاست هایی بسیار مهمی که داشتیم، کشور به ده منطقه تقسیم و در این مصوبه ذکر شده است که دانشگاه پیام نور و فرهنگیان باید دوباره از شورای انقلاب فرهنگی، مصوبه منطقه ای شدنشان را دریافت کنند.

سوزنچی در ادامه بیان کرد: پیرو این ماجرا دانشگاه پیام نور در قسمتی اساسنامه اش را تغییر داده بود با این نیت که منطقه ای شدنشان را تصویب کنند ولی در این جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور به اعضا تذکر داده شد که اساسنامه تغییر داده شده باید از شورای عالی مصوبه بگیرد و تصوب شود.

دانشگاه پیا نور رویه های موجودش ادمه دارد فقط باید اسانامه به شورا بیاید و تغییرات روند قانونی خودش را طی کند و برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی هیچ مشکلی ایجاد نمی شود. رویه های جاری دانشگاه پیام نور برای دانشجویان کارشناسی ارشد و سایر مقاطع تغییری ایجاد نمی شود و می توانند رویه جاری را ادامه دهند. فعلا هیچ تغییری نداریم و اگر در اساسنامه تغییری بود و تصویب شد اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سوزنچی در ادامه بیان کرد: در سند آمایش دانشگاه پیام نور نوشته شده که این دانشگاه باید جداگانه مصوبه بگیرد و بعضی ها نظرشان این بود که این موضوع خیلی هم معنا ندارد.

معاون خط مشی گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری گفت: تا اساسنامه جدید تصویب نشود هیچ چیز معلوم نیست و باید به شورا بیاید و بحث های کارشناسی صورت بگیرد و هر چه مصوب شد اعلام خواهد شد. هیچ چیز در دانشگاه پیام نور تغییر نکرده و دانشجویان هیچ نگرانی نداشته باشند و این خبر را مد نظر قرار ندهند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار