توقیف نمایش «پاییز» به خاطر چند دیالوگ رکیک

دسته ها: اخبار

مجید سرسنگی درباره دلایل توقیف نمایش «پائیز» به کارگردانی نادر برهانی مرند که فقط 5 شب دیگر اجرا دارد‌، توضیح داد: حتی اگر یک شب دیگر از اجرای این نمایش باقی مانده بود، باز هم آن را توقیف می‌کردم.

او اضافه کرد: آقای برهانی مرند متنی خوب را پیشنهاد داد و من هم پذیرفتم اما متاسفانه در طول کار، یکی از بازیگران نمایش مطالبی را اضافه کرد که در متن نبود و تماما از آن رکاکت و استهجان می‌بارید.

سرسنگی در پاسخ به این پرسش که چرا به جای تذکر دادن نمایش را توقیف کرده است‌،توضیح داد: چندین بار تذکر دادم و حتی خود اقای برهانی مرند حاضر و ناظر است، اما متاسفانه این آقای بازیگر حتی به حرف کارگردان هم گوش نداد.

مدیر تماشاخانه ایرانشهر اضافه کرد: این سالن یک هویت فرهنگی دارد مردم انتظار ندارند روی صحنه اینجا سیاه بازی‌های «گلریزی» ببینند، بعد از چندین بار تذکر بار دیگر نمایش را دیدم و با اینکه آقای برهانی مرند قول داده بود اصلاحات انجام شود متاسفانه آقای بازیگر دست از شیطنت برنداشت.

سرسنگی اضافه کرد: تا زمانی که کار اصلاح نشود و بازیگر متوجه نشود صحنه تئاتر جای چنین سخنانی نیست، این نمایش توقیف خواهد بود. بنابراین باید اصلاح و بار دیگر بازبینی شود تا در صورت برطرف شدن مشکلات اجرایش را از سر بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح این نمایش زمان بر نخواهد بود چون فقط کافی است آنچه را بازیگر اضافه کرده حذف کند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا فشارهای بیرونی باعث توقیف این نمایش شده است‌، تاکید کرد: هیچ فشار بیرونی نبود، بلکه تصمیم شخصی من بود و تمام مسئولیتش هم متوجه من است، زیرا به عنوان مدیر در قبال تماشاگران مسئول هستم و در این مدت تماشاگرانی که با خانواده آمده بودند نسبت به آنچه در این نمایش گفته می‌شد، اعتراض داشتند.

مدیر ایرانشهر با تاکید بر اینکه نمایش «پاییز» قطعا 19 اسفند ماه اجرا نمی‌شود توضیح داد: با تماشاگران تماس گرفتیم و خبر دادیم که نمایش اجرا ندارد یا پولشان را به صورت الکترونیکی بر می‌گردانیم یا می‌توانند بلیت خود را برای نمایش دیگری حفظ کنند.

سرسنگی در پایان صحبتش گفت: کار درستی انجام دادم چون آدم تئاتری فقط کسی نیست که تحصیلات تئاتر داشته باشد یا در این رشته کار کند بلکه باید نسبت به سرنوشت تئاتر دلسوز باشد و کاری نکند تئاتر مورد بی‌مهری قرار بگیرد، در حالی که این آقای بازیگر برای بسیاری از نمایش‌ها مشکل درست کرده است.

در «پاییز» امیر جعفری،‌ ناهید مسلمی، احمد کاوری، ستاره پسیانی و بهرام افشاری بازی می‌کنند. (ایسنا)

اخبار