تولید رشته های جدید دانشگاهی در کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تولید رشته های جدید دانشگاهی در کشور

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم از برنامه ریزی مسئولان برای تولید رشته های جدید در حوزه های مختلف دانشگاهی خبر داد.

عبدالرحیم نوه ابراهیم مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: همایش ملی توسعه آموزش و برنامه ریزی درسی دانشگاه‌ها در پایان تیرماه امسال با هدف توسعه برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برگزار می شود.

وی مطرح کرد: گروه‌های توسعه آموزش و برنامه ریزی درسی دانشگاه‌ها ادغام شده و در این زمینه باید آموزش‌های لازم جهت اشراف بیشتر بر دروس به آنها ارائه شود که در این همایش وظایف گروه‌ها مشخص می‌شود.

نوه ابراهیم افزود: کارشناسان و صاحب نظران پیرامون تبیین سیاست‌های جدید گسترش آموزش عالی، ضرورت‌ها و فرصت‌های برنامه ریزی درسی در آموزش عالی، نوآوری در فرآیند تشکیلات برنامه ریزی درسی، طراحی رشته‌های جدید با تاکید بر تولید رشته‌های میان رشته‌ای به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود می‌پردازند تا این طرح به بهترین نحو اجرا شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم افزود: در این همایش حدود 600نفر از اعضای گروه‌های توسعه آموزش و برنامه ریزی درسی دانشگاه‌ها شرکت می کنند.

وی افزود: بازنگری در تمامی رشته های تحصیلی گروه های مختلف به غیر از گروه علوم انسانی که تعداد آن‌ها زیاد است، انجام شده و برنامه و تمرکز مسئولان دانشگاه‌ها بر تولید رشته‌های جدید به ویژه میان رشته‌ای است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار