تکلیف استخدام نیرو‌های حق‌التدریس تا چند روز آینده مشخص می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تکلیف استخدام نیرو‌های حق‌التدریس تا چند روز آینده مشخص می‌شود

بطحائی گفت: در مرحله هماهنگی با سازمان اداری و استخدامی برای تهیه آیین نامه استخدام حق التدریسی‌ها هستیم.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برنامه بوم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیین نامه استخدام حق التدریسی‌ها با همکار‌ی آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی تهیه می‌شود و اکنون در مرحله هماهنگی با سازمان اداری و استخدامی هستیم و باید به همکاران بگوییم که آیین نامه به زودی تا هفته‌های آینده ابلاغ می‌شود و همکاران نگران نباشند.
وی ادامه داد: در آیین نامه تهییه شده نیرو‌ها چند نوع هستند برخی باید دانشگاه فرهنگیان بروند و برخی باید دوره‌های آموزشی ببینند، اما به طور کلی از بلاتکلیفی فاصله می‌گیرند.

بطحایی تصریح کرد: مجلس قانون استخدام حق التدریس‌ها و آموزشیاران نهضتی را تصویب کرده است و تدوین آیین نامه بین آموزش و پرورش و سازمان امور اداری و استخدامی با نظارت ۲ نماینده مجلس خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش درباره آموزش مهارتی اظهار کرد: هدف از آموزش مهارتی در دوره آموزش و پرورش عمومی آشنایی بچه‌ها با کار‌های یدی است، دانش آموزان نباید تنها امیدشان دانشگاه باشد و بدانند که با این مهارت‌ها می‌توانند اشتغال پیدا کنند.

پرداخت معوقات حق التدریس‌ها و معلمان خرید خدمات آموزشی
بطحایی درباره پرداخت معوقات حق التدریس‌ها و معلمان خرید خدمات آموزشی تصریح کرد: شرمنده این نیرو‌ها هستیم و امیدواریم تا پایان سال بخشی از حق التدریس‌ها را با توجه به مقدورات خزانه پرداخت کنیم.

وی درباره فعالیت مدارس در روز‌های پایانی اظهار کرد: بخشنامه کردیم تا دانس آموزان تا پایان سال جاری کارشان را ادامه دهند البته مشکلی که ما داریم این است که خانواده‌ها سفرهایشان را یکی دو روز زودتر از آغاز تعطیل موکول می‌کنند و معلمان وقتی می‌بینند کلاس به حدنصاب نمی‌رسد نمی‌تواند درس دهند و از خانواده‌ها می‌خواهیم تا بچه‌ها را تا آخرین روز مدرسه همراهی کنند و به سر کلاس رفتن آن‌ها توجه کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار