ثبت‌نام بیش از ۳۰ هزار دانشجو برای اعزام به عتبات/۲۲ تیرماه آخرین مهلت ثبت‌نام

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ثبت‌نام بیش از ۳۰ هزار دانشجو برای اعزام به عتبات/۲۲ تیرماه آخرین مهلت ثبت‌نام

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ثبت‌نام این دوره عتبات دانشگاهیان از 10 تیرماه آغاز شده و تا 22 تیر ادامه دارد که تاکنون بیش از 30 هزار نفر از دانشگاهیان در این دوره ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشست خبری هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان گفت: در شانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان 88هزار نفر ثبت نام کردند که بعد از قرعه‌کشی 14 هزار نفر به عتبات اعزام شدند.

وی ادامه داد: در دوره شانزدهم 51 درصد اعزام به دانشجویان جوان متاهل اختصاص داشت و مابقی از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها بودند، همچنین 26 درصد دانشجویان متاهل ماه عسل خود را در سفر عتبات بودند.

فقیهی تاکید کرد: در شانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان بیش از 5هزار نفر در مسابقه کتابخوانی ویژه عتبات شرکت کردند، همچنین طرح زیارت نیابتی را اجرا کردیم که در این طرح هر دانشجو به نیابت از 30 نفر از دانشجویان که موفق به حضور در سفر عتبات نشده بودند زیارت کرد.

وی تصریح کرد: در دوره شانزدهم 58 ختم قرآن انجام شد 190 برنامه در نجف و کربلا داشتیم و در مجموع شانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان یکی از بهترین و موفق‌ترین دوره‌های اعزام دانشگاهیان به عتبات بود.

فقیهی در ادامه در رابطه با هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان گفت: ثبت‌نام این دوره از 10 تیرماه آغاز شده و تا 22 تیر ادامه دارد. از ابتدای ثبت‌نام تا امروز بیش از 30 هزار نفر از دانشگاهیان در این دوره ثبت‌نام کردند که این یک آمار بسیار بالایی است.

وی اظهار داشت: پس از پایان ثبت نام قرعه‌کشی انجام خواهد شد و 14 هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات اعزام خواهند شد.

وی تاکید کرد: برای ما کیفیت بسیار اهمیت دارد و کمیت را فدایی کیفیت نخواهیم کرد به همین دلیل با توجه به ظرفیت هتلهایی که داریم اعزام خواهیم کرد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان یادآور شد: اعزام‌ها در هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از 15 مرداد آغاز خواهد شد و در مجموع 340 کاروان به عتبات اعزام خواهند شد که از این تعداد 254 کاروان بصورت هوایی و مابقی به صورت زمینی اعزام می‌شوند.

وی گفت: امسال هم مانند سال قبل به افرادی که بصورت هوایی اعزام می‌شوند مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان و کسانی که زمینی اعزام می‌شوند یک میلیون تومان وام با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تاکید کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که با سازمان نظام وظیفه داشته‌ایم دانشجویان مشمول که قرار است به عتبات اعزام شوند مشکلی برای خروج کشور نخواهند داشت.

وی گفت: در این دوره هم مانند دوره های قبل برنامه های ویژه ای در کربلا و نجف برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

فقیهی اضافه کرد: شعار هفدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات «تفکر فاطمی و اقدام حسینی» است.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی های این دوره بحث آموزش های مجازی است، و برای کسانی که این آموزش ها را با موفقیت پشت سر بگذارند تخفیف ویژه ای در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ما در رابطه با عمره دانشگاهیان تابع تصمیم سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری هستیم.

فقیهی گفت: در رابطه با اعزام ارزان قیمت دانشجویان به عتبات مقدمات انجام شده و دوستان ما در عراق در حال بررسی هستند و اگر مشکل اسکان دانشجویان حل شود این طرح هم انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه ای که با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم داشتیم از طریق این صندوق به دانشجویان مبلغ یک تا یک و نیم میلیون وام برای اعزام به عتبات پرداخت می‌شود.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تاکید کرد: در این دوره آیاتی از قرآن را مشخص خواهیم کرد و به دانشجویانی که بتوانند این آیات را حفظ کنند جوایزی اهدا خواهد شد.

وی گفت: در هر دوره با کاروان‌ها یک روحانی اعزام می شود، همچنین امسال مداحانی را در کربلا و نجف مستقر کردیم تا دانشجویان بتوانند از وجود آنها بهره مند شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار