ثبت‌نام وام‌های دانشجویی صندوق رفاه در نیمسال دوم سال تحصیلی آغاز شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

 

ثبت‌نام وام‌های دانشجویی صندوق رفاه در نیمسال دوم سال تحصیلی آغاز شد

معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به آغاز ثبت‌نام وام‌های دانشجویی صندوق رفاه در نیمسال دوم سال تحصیلی، گفت: تاکنون 900 نفر برای دریافت وام‌های دانشجویی ثبت‌نام کرده‌اند.

عبدالرحیم هوشمند در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان اظهارکرد: از 14 بهمن‌ماه به طور رسمی ثبت‌نام وام‌های دانشجویی تحصیلی، ازدواج و ودیعه مسکن صندوق رفاه دانشجویان آغاز شده است، البته سامانه از ابتدای بهمن برای ثبت‌نام اولیه آزاد بود و تا کنون حدود 900 نفر در دانشگاه برای دریافت این وام‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: دانشجویان باید برای ثبت‌نام به سامانه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی https://bp.swf.ir/ مراجعه کنند و پس از ثبت‌نام و بارگذاری مدارکی که در پورتال صندوق رفاه توضیح داده شده است، درخواست آن‌‌ها در اداره رفاه اطلاعات بررسی می‌شود و در صورت واجد شرایط بودن به دانشجویان وام تعلق می‌گیرد.

معاون دانشجویی دانشگاه شهیدچمران اهواز خاطرنشان‌کرد: به طور کلی حدود 22 وام به دانشجویان تعلق می‌گیرد و زمان ثبت‌نام برای دریافت این وام‌ها به طور کلی از 14 بهمن‌ماه تا 16 اسفندماه تعیین شده است. مبلغ این وام‌ها نیز مختلف است؛ به طور مثال سقف وام تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی مجرد 500 هزار تومان و برای دانشجویان متاهل یک میلیون و 200 هزار تومان است. همچنین سقف این وام برای دانشجویان کارشناسی ارشد مجرد 600 هزار تومان و برای دانشجویان متاهل یک میلیون و 500 هزار تومان است، البته این مقدار با توجه به تعداد فرزندان تغییر می‌کند.

هوشمند تصریح کرد: ممکن است زمان ثبت‌نام وام‌ها نیز متفاوت باشد. به طور مثال ثبت‌نام وام ضروری ویژه دکتری از 10 بهمن آغاز شده است و تا 20 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت، البته امکان ثبت‌نام اولیه برای برخی وام‌ها مانند وام تغذیه و وام شهریه وجود دارد اما بررسی درخواست‌ها پس از عید سال 97 انجام می‌شود و طبیعی است که پرداخت‌ها نیز در سال آینده انجام می‌شود.

وی گفت: طرح بخشودگی جرایم صندوق رفاه نیز به مناسبت دهه فجر به اجرا درآمده است؛ یعنی افرادی که بدهی به صندوق رفاه دارند اگر بدهی خود را در این دهه پرداخت کنند از پرداخت جریمه معاف شده و جریمه آن‌ها بخشوده می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار