ثبت‌نام ۶۱ هزار آموزش دهنده سوادآموزی در سایت جهاد دانشگاهی

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

ثبت‌نام ۶۱ هزار آموزش دهنده سوادآموزی در سایت جهاد دانشگاهی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه ۶۱ هزار نفر از آموزش‌دهندگان سوادآموزی در سایت جهاد دانشگاهی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: پذیرفته‌شدگان پس از آزمون، گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای دریافت می‌کنند.
به گزارش بازارکار علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص برنامه‌ای که با جهاد دانشگاهی دنبال می‌شود، اظهار داشت: ثبت‌نام نهایی 61 هزار نفر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در سایت جهاد دانشگاهی انجام شده است.
وی افزود: این همکاری مشترک بزرگترین پرونده آموزش مجازی کشور محسوب می‌شود که دروس مربوط به دوره‌های آموزشی تولید شده و در حال بارگذاری روی سایت مورد نظر است.
باقرزاده با اشاره به مرحله نخست این دوره آموزشی، خاطرنشان کرد: ابتدا دروس عمومی به صورت کامل بارگذاری شده و در کنار آن امکان در اختیار گذاشتن لوح فشرده این دروس به صورت رایگان نیز امکان پذیر است.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی دروس تخصصی به تدریج روی سایت مورد نظر بارگذاری می‌شود، اینکه به تدریج این فعالیت انجام می‌شود به جهت این است که ترافیک زیاد روی سایت ایجاد نشود و مشکلی برای این 61 هزار نفر در این خصوص بروز ندهد زیرا فیلم‌های کوتاه باید دانلود شوند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه پس از بارگذاری دروس تخصصی، لوح‌های فشرده هم در اختیار آموزش دهندگان گذاشته می‌شود، تصریح کرد: در شهریورماه به تدریج آزمون‌ها آغاز می‌شود و اگر در استانی آمار ثبت‌نام شده‌ها بالا باشد، ممکن است این آزمون تا یکماه به طول انجامد.
وی اضافه کرد: آموزش دهندگان از طریق سایت مورد نظر می‌توانند ساعت، روز و شهری که علاقه دارند در آنجا آزمون بدهند را خودشان انتخاب کنند. هر یک از افراد صفحه‌ای در آن سایت دارند که می‌توانند فعالیت ثبت نام و آزمون را در آنجا دنبال کنند.
باقرزاده در خصوص دلایل برگزاری این دوره آموزشی و آزمون مربوط به آن، گفت: پس از قبولی افراد در آزمون پایانی، یک گواهینامه معتبر از سوی جهاد دانشگاهی داده می‌شود که به عنوان صلاحیت حرفه‌ای آنها محسوب خواهد شد.
وی افزود: افرادی که این گواهینامه معتبر و صلاحیت حرفه‌ای را دریافت می‌کنند، می‌توانند با سازمان نهضت سوادآموزی ادامه همکاری دهند و هر فردی که در آزمون مذکور شرکت نکند، گواهینامه دریافت نمی‌کند و امکان ادامه همکاری با آنها وجود نخواهد داشت، مگر اینکه در دوره‌های بعدی مجدد در آزمون‌ها شرکت کند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه شرط داشتن مدرک تحصیلی لیسانس برای آموزش دهنده‌های نهضت در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: مدارک تحصیلی افراد را کنترل می‌کنیم و اگر مدرک دانشگاهی نداشته باشند اجازه همکاری نمی‌دهیم.
وی گفت: حدود 97 درصد آموزش دهندگان مدرک کارشناسی دارند و تعداد بسیار کمی دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم هستند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار