ثبت‌نام 150 هزار کارگرساختمانی در سامانه رفاهی/ ثبت‌نام قالیبافان و رانندگان از سال آینده

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

ثبت‌نام 150 هزار کارگرساختمانی در سامانه رفاهی/ ثبت‌نام قالیبافان و رانندگان از سال آینده

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت نام بیش از 150 هزار کارگر ساختمانی در سامانه واحد خدمات رفاهی وزارت رفاه خبر داد و گفت: کارگران ساختمانی تا پایان اسفند برای ثبت نام مهلت دارند.
احمد میدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ثبت نام کارگران ساختمانی در پنجره واحد خدمات رفاهی از دی ماه سال جاری اظهار کرد: در دی ماه به کارگران ساختمانی حائز شرایط متقاضی بیمه نامه تأمین اجتماعی در سراسر کشور اعلام شد تا با در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز، در سامانه www.samanehrefah.ir ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند.
وی افزود: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور مشغول فعالیت هستند که حدود 800 هزار نفر از آنها تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مبنای اجرای این طرح مصوبه جلسه چهارم کارگروه اصلی رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی است گفت: پس از احراز اشتغال افراد ثبت نام شده، این افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته و یا در صورتی که قبلا از این بیمه برخوردار بودند، بیمه آنها تداوم می‌یابد.
میدری تاکید کرد: ارائه خدمات حمایتی و بیمه‌ای به کارگران ساختمانی از این پس به کسانی تعلق خواهد گرفت که در این سامانه ثبت نام کرده باشند. پس از ثبت نام بیماران خاص و کارگران ساختمانی در سال آینده، برنامه ریزی های لازم را انجام می دهیم تا قالیبافان و رانندگان را نیز ثبت نام کرده و اطلاعات آنها را وارد بانک اطلاعاتی خود کنیم.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار