ثبت‌ نام ۵ هزار نفر در کنکور دکتری ۹۷ / برگزاری آزمون در ۲۴۶ رشته

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پیش‌نویس خودکار

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: در روز اول ثبت نام آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ بیش از ۵ هزار نفر در این آزمون ثبت نام کردند.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ثبت نام برای شرکت در آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ از روز چهارشنبه اول آذر ۹۶ آغاز شده است و مهلت ثبت نام تا ۷ آذرماه ادامه دارد.

وی گفت: دفترچه راهنمای ثبت نام بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

توکلی افزود: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ در ۷ گروه و ۲۴۶ کدرشته امتحانی برای پذیرش دانشجو در دوره های روزانه، شبانه، دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و پردیس های خودگردان صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در گروه علوم انسانی ۶۳ کدرشته، در گروه علوم پایه ۴۶ کدرشته، در گروه فنی و مهندسی ۴۰ کدرشته، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۳۵ کدرشته، در گروه هنر ۷ کدرشته، در گروه دامپزشکی ۲۶ کدرشته و در گروه هنر ۹ کدرشته قرار دارد.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: تا صبح امروز ۲ آذرماه ۹۶ تعداد ۵ هزار و ۷۸۶ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند.

وی افزود: متقاضیان ضرورت دارد در مهلت تعیین شده پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت نام و پرداخت مبلغ ۶۰۰ هزار ریال (۶۰ هزار تومان) اقدام کنند. همچنین با توجه به ارائه خدمات پیامکی در طول آزمون داوطلبان علاقه‌مند به دریافت این خدمات باید نسبت به پرداخت مبلغ ۵ هزار ریال اقدام کنند.

توکلی تاکید کرد: براساس ضوابط، هر داوطلب می‌تواند با توجه به علاقه فقط در یک کد رشته محل امتحانی و متناسب با مدرک فارغ‌التحصیلی در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کند. همچنین سطح سئوالات اختصاصی در این آزمون حسب مورد در حد داشتن اطلاعات و تجربیات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه درسی در دروس تخصصی ضریب چهار، آزمون زبان ضریب یک و آزمون استعداد تحصیلی ضریب یک است.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ برای پذیرش دانشجو در ۷ گروه و ۲۴۶ کدرشته امتحانی روز جمعه ۴ اسفندماه ۹۶ در حوزه های امتحانی مربوط در یک نوبت برگزار می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار