ثبت تقاضا و پرداخت تسهیلات نیمسال دوم تحصیلی دانشگاه‌ها/ اعلام وام بنیاد علوی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ثبت تقاضا و پرداخت تسهیلات نیمسال دوم تحصیلی دانشگاه‌ها/ اعلام وام بنیاد علوی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزرات علوم از ثبت تقاضا و پرداخت تسهیلات نیمسال دوم سال تحصیلی 96-97 دانشگاه ها خبر داد.

ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزرات علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در بخشنامه صندوق رفاه فهرست انواع وام دانشجویی و مبالغ سرانه آن بر اساس آخرین مصوبات هیئت امنای صندوق ابلاغ شده است و از همه دانشگاه‌ها خواسته شده برای تسریع در امور پرداخت با رعایت بازه زمانی تعیین‌شده برای ثبت اطلاعات متقاضیان، نسبت به ارسال اطلاعات پس از تایید لیست‌ها توسط معاونت دانشجویی دانشگاه اقدام کنند.
ثبت تقاضای وام ضروری ویژه دکتری از 10 بهمن

یزدان مهر افزود: دانشجویان باید در نظر داشته باشند که ثبت تقاضای وام ضروری ویژه دکتری از 10 بهمن سال جاری آغاز و به مدت 10 روز ادامه دارد.

وی ادامه داد: اولویت پرداخت وام مذکور با دانشجویانی است که در بازه زمانی مهر ماه تا کنون ثبت نام کرده‌اند.
14 تا 16 بهمن ماه ثبت تقاضای وام تحصیلی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزرات علوم تصریح کرد: همجنین ثبت تقاضای وام تحصیلی هم از 14 بهمن امسال آغاز و تا 16 اسفند ۹۶ ادامه خواهد دارد.

یزدان مهر در خصوص تقاضای وام شهریه گفت: تقاضای این وام از 25 فروردین سال اینده آغاز و تا 25 اردیبهشت سال 97 ادامه دارد.

وی عنوان کرد:ثبت تقاضای سایر وام ها هم از 14 بهمن 96 آغاز و تا 16 اسفند سال جاری ادامه دارد، همچنین ثبت تقاضای وام بنیاد علوی هم از همان روز 14 بهمن آغاز و حدودا به مدت یک ماه تا 16اسفند ۹۶ ادامه خواهد داشت.

یزدان مهر در خصوص وام بنیاد علوی گفت: ثبت وام در زمان تعیین شده در صورت تخصیص و توزیع اعتبار از سوی بنیاد علوی انجام خواهد شد و ارسال لیست وام بنیاد علوی به دانشجویان روزانه و شبانه و دانشگاه های دولتی و آموزشکده‌ها و دانشگاه‌های پیام نور در زمان تعیین شده صورت می‌گیرد و به مبالغ اعلام شده برای مجردها 6 میلیون و متاهلان 8 میلیون ریال است.

رئیس صندوق رفاه تصریح کرد: به علت تراکم پرداخت لیست های وام در پایان سال، امکان پرداخت وام تا پایان امسال به دانشگاه هایی که تا 16 اسفند لیست های خود را ارسال کنند وجود خواهد داشت در غیر این صورت پرداخت وام به سال بعد موکول می شود.

یزدان مهر عنوان کرد:این اعتبارات به صورت مرحله‌ای و در هر نیمسال سال تحصیلی توزیع خواهد شد و به هیچ عنوان اعتبار آن افزایش نخواهد داشت.

وی یادآورشد: تایید و ارسال لیست‌های وام شهریه از تاریخ 25 فروردین سال آینده امکان پذیر است و اعتبارات سایر وام ها به صورت متمرکز تخصیص داده می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار