ثبت نام بیش از ۱۱میلیون دانش آموز برای سال تحصیلی آینده/ چگونگی شرایط جابجایی دانش آموزان

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

ثبت نام بیش از ۱۱میلیون دانش آموز برای سال تحصیلی آینده/ چگونگی شرایط جابجایی دانش آموزان

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به چگونگی انجام ثبت نام در سال تحصیلی جدید از اجرای طرح هدایت تحصیلی برای بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز خبر داد.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده عنوان کرد: بازه زمانی ثبت نام مدارس تا پایان مردادماه برای دانش آموزان قبولی خرداد بوده که نزدیک به 11 میلیون و 200 هزار دانش آموز در سراسر کشور تا زمان مقرر ثبت نام خود را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه بازه زمانی ثبت نام تقریبا مشابه سال گذشته بوده است، افزود: سایر دانش آموزانی که قبولی خرداماه نبودند بعد از قبولی در امتحانات شهریور باید نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مورد جابجایی دانش آموزان با بیان اینکه تا ابتدای مهرماه دانش آموزان این امکان را دارند، گفت: این مساله کاملا در چارچوب ضوابط قانونی بوده است.

زرافشان با تاکید بر اینکه بازه زمانی ثبت نام تا پایان مردادماه برای دانش آموزان در راستای ساماندهی بهتر و اقدامات مدیریتی در آستانه بازگشایی مدارس درنظر گرفته شده است، بیان کرد: ثبت نام اولین حلقه زنجیره مدیریتی است و باید اقداماتی مانند سازماندهی کلاس درس، صدور و ابلاغ معلمان، تخصیص نیروی انسانی برحسب درجه بندی نیروی انسانی در مدت زمان باقی مانده تا بازگشایی مدارس مدیریت می شود .

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مورد روند هدایت تحصیلی گفت: بیش از 500 هزار دانش آموز پایه دهم در هدایت تحصیلی ثبت‌نام کردند و بخشی قابل توجهی از هدایت تحصیلی انجام شده است.

وی یادآورشد: بخشی از دانش آموزان پایه دهم بعد از قبولی در امتحانات شهریور و برخی از دانش آموزانی که مجدد قصد انتخاب رشته دارند همزمان با برگزاری آزمون نوبت شهریور در امتحانات شرکت کرده و بعد از اعلام نتایج امکان ثبت نام برای آنها فراهم است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار