ثبت نام بیش از ۱۳ هزار نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی/ آخرین مهلت ۱۳ خرداد ماه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ثبت نام بیش از ۱۳ هزار نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی/ آخرین مهلت ۱۳ خرداد ماه

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش کشور درباره ثبت‌نام دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته اظهار کرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۶ تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعم از دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد از روز یکشنبه هفتم خرداد ماه ۹۶ منحصراً از طریق سایت سازمان سنجش آغاز و در روز شنبه ۱۸ خرداد ماه ۹۶ پایان می‌پذیرد.

وی بیان کرد: ظرفیت پذیرش آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته (به جز ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی) ۱۶۲ هزار و ۱۰۸ نفر است و تا ساعت ۸ صبح امروز سه شنبه ۹ خرداد ماه ۹۶ تعداد ۱۳ هزار و ۲۰۶ داوطلب در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور عنوان کرد: دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته و اطلاعیه تکمیلی همزمان با ثبت‌نام از داوطلبان از روز یکشنبه ۷ خرداد ماه ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: بر اساس ضوابط پذیرش در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۶ برای ۶۷ کدرشته امتحانی به شرح مندرج در دفترچه راهنما صورت می‌گیرد و پذیرش در ۲۰ کدرشته امتحانی از میان ۶۷ کدرشته از طریق آزمون انجام می‌شود و ۴۷ کدرشته دیگر گزینش آن‌ها بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد.

توکلی افزود: کلیه داوطلبان متقاضی ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در صورت واجد شرایط بودن نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۶ (برای ۲۰ کدرشته امتحانی که پذیرش آن‌ها با آزمون است) در روز جمعه ۱۳ مرداد ماه ۹۶ در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار می‌شود و کارت شرکت در آزمون داوطلبان این ۲۰ کدرشته امتحانی که پذیرش در آنها با آزمون است، از روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد ماه ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، لذا داوطلبان ضرورت دارد از روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد ماه تا ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۱۲ مرداد ماه ۹۶ به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوطه اقدام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار