ثبت نام بیش از ۲ هزار نفر برای دریافت وام ویژه دکتری/ کاهش سقف وام ویژه شهریه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ثبت نام بیش از ۲ هزار نفر برای دریافت وام ویژه دکتری/ کاهش سقف وام ویژه شهریه

رییس صندوق رفاه وزارت علوم گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر با مراجعه به سایت صندوق و یا اداره رفاه دانشگاه‌ها نسبت به ثبت نام وام ویژه دکتری اقدام کرده‌اند.
ذوالفقار یزدان مهر رییس صندوق رفاه وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: وام شهریه دانشجویان مرتبط با ردیف از جدول بودجه بود که صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در سال ۹۴ خود را معطل این ردیف نکرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر صندوق رفاه دانشجویان وظیفه خود را در خصوص پرداخت وام شهریه فراموش نکرده است و بنابراین سعی ما بر این بوده است که از اعتبارات صندوق سعی کرده‌ایم، این عدم تخصیص را تا حدودی جبران کنیم.

رییس صندوق رفاه افزود:در دوسال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان وام شهریه به دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه‌های غیر انتفاعی، آزاد، شبانه، علمی کاربردی و پیام نور پرداخت شد، ولی متاسفانه مشکل این ردیف همچنان وجود دارد.

یزدان مهر اضافه کرد: سال ۹۴ حدود ۴۰ درصد وام شهریه از سوی دولت تخصیص داده شد، وامی که خودمان پرداخت کردیم ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

وی بیان کرد: امسال هم مانند سال‌های گذشته نیز پیگیر اختصاص وام شهریه هستیم، ولی متاسفانه امسال سقف وام شهریه به ۵۴ میلیارد تومان کاهش یافته است که قبلا ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

رییس صندوق رفاه تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر با مراجعه به سایت صندوق و یا اداره رفاه دانشگاه¬‌ها نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند.

یزدان مهر یادآورشد:درحالیکه هنوز ۲۲ روز تا پایان ثبت نام این وام فرصت باقی است استقبال خوبی از ثبت نام وام دکتری بعمل آمده و بالغ بر ۲ هزار ۸۰۰ نفر تاکنون در سامانه صندوق ثبت نام کرده اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار