ثبت نام جاماندگان کنکور ارشد از ۳ اسفند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تعداد 759 هزار و ۶۹۵ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ ثبت نام کرده اند که جاماندگان می توانند از اول تا سوم اسفند در آزمون ثبت نام کنند.
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تعداد 759 هزار و ۶۹۵ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ ثبت نام کرده اند که جاماندگان می توانند از اول تا سوم اسفند در آزمون ثبت نام کنند.

توکلی افزود: برای شرکت در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ تعداد ۷۵۹ هزار و ۶۹۵ داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد، 380 هزار و ۱۲۸ نفر زن و 379 هزار و ۵۶۷ نفر مرد و به عبارت دیگر ۵۰.۰۴ نفر زن و ۴۹.۹۶ درصد مرد هستند.

وی افزود: از تعداد ثبت نام کنندگان در این آزمون، ۴۵۷ هزار و ۹۴ نفر در گروه علوم انسانی، ۴۰ هزار و ۳۰۲ نفر در گروه علوم پایه، ۱۷۴ هزار و ۷۴۲ نفر در گروه فنی مهندسی، ۲۴ هزار و ۵۲۵ در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۶۱ هزار و ۱۴۹ نفر در گروه هنر و یک هزار و ۸۸۳ نفر در گروه دامپزشکی هستند.

توکلی تصریح کرد: از تعداد ثبت نام کنندگان در این آزمون، ۶۱ هزار و ۴۴۵ داوطلب علاوه بر کد رشته امتحانی اول، نسبت به انتخاب کد رشته امتحانی دوم هم اقدام کرده اند.

وی افزود: اطلاعات ثبت نامی تمامی داوطلبان ثبت نام کننده از روز یکشنبه اول اسفند تا روز سه شنبه سوم اسفند ماه ۹۵ بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و تمامی متقاضیان می توانند در مهلت اعلام شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اطلاعیه های ۴، ۸ و ۹ دی ماه ۹۵ مربوط به اصلاحات دفترچه راهنما نسبت به مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت نامی خود اقدام و در صورت مایل نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: به منظور مساعدت به داوطلبانی که در مهلت مقرر ( ۱ تا ۱۱ دی ماه ۹۵) در آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام نکرده اند ترتیبی اتخاذ شده که این دسته از متقاضیان در روزهای اول تا سوم اسفندماه بتوانند در این آزمون ثبت نام کنند.

وی گفت: آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ اردیبهشت ماه ۹۶ در حوزه های امتحانی مربوط و برای داوطلبان ۶ گروه آموزشی برگزار می شود.

توکلی یادآور شد: کارت شرکت در آزمون در روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان در روزهای ۴ تا ۶ اردیبهشت می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون و دریافت برگه راهنما اقدام کنند.

وی تاکید کرد: برای داوطلبانی که در دو کدرشته امتحانی شرکت کرده اند دو کارت ورود به آزمون ارائه می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: نتیجه اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم می شود و کارنامه تمامی داوطلبان شرکت کننده در جلسه آزمون در دهه دوم خرداد ماه ۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: تمامی داوطلبان که مجاز به انتنخاب رشته باشند می توانند برای پذیرش در کدرشته های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به انتخاب رشته در زمان اعلام شده از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

توکلی اظهار داشت: همچنین تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته باشند می توانند برای پذیرش در کدرشته های دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به انتخاب رشته در زمان اعلام شده از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به صورت مستقل اقدام کنند.

وی گفت: امکان انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دو سایت سازمان سنجش و مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد فراهم است.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: سنجش و پذیرش در دوره های ورودی کارشناسی ارشد در تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مطابق قانون سنجش و پذیرش در دوره های تحصیلات تکمیلی مطابق مصوبه ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی صورت می گیرد.

وی افزود: بیست و دومین دوره االمپیاد علمی دانشجویی کشور همزمان با برگزاری آزمون کارشناسی رشد سال ۹۶ برگزار می شود. داوطلبان علاقمند و واجد شرایط می توانند در اولین مرحله آن بر اساس شوایط و ضوابط دفترچه راهنما شرکت کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار