ثبت نام وام دستیاری آغاز شد/ ابلاغ شیوه نامه اعطای وام

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از آغاز ثبت نام وام دستیاری خبر داد و گفت: شیوه نامه اعطای وام این هفته به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد و از ‌این ماه دانشجویان معرفی شده می‌توانند برای افتتاح حساب و دریافت وام اقدام کنند.

مهندس بهروز رحیمی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت  در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به ۱۰ هزار نفر از دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی PH.d وام قرض الحسنه به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال اعطاء می کند که در این راستا با بانک قرض الحسنه مهر ایران هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و بر همین اساس توافق نامه‌ای نیز امضا شده است.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: به دنبال امضای توافق‌نامه فوق به دانشجویانی که از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران معرفی شوند، مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه با سود ۴ درصد، به صورت یک جا داده خواهد شد که بازپرداخت آن بعد از تنفس هشت ماهه، در اقساطی ۳۴ تا ۳۶ ماهه خواهد بود.

به گفته وی، عملیات اجرایی و شیوه نامه وام دستیاری به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ  شد که در این شیوه‌نامه، شرایط گیرندگان این وام از جمله اولویت‌بندی دریافت مشخص شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: اولویت‌بندی دانشجویان بر اساس برخی شاخص‌ها از جمله “دانشجویان ورودی سال ۹۶ به قبل”، “دانشجویان متاهل”، “دانشجویان سرپرست خانوار”و… است، که پس از عبور از این مرحله، وام دستیاری به دانشجویان ورودی ۹۷ به بعد نیز تعلق خواهد گرفت.

وی تاکید کرد:دانشگاه‌ها تا نیمه ابتدایی آبان‌ماه جاری فرصت دارند که اسامی متقاضیان خود را به صندوق رفاه دانشجویان اعلام کنند. ثبت‌نام اولیه و افتتاح حساب برای دریافت این وام به صورت الکترونیکی است و نیازی نیست دانشجویان به بانک مراجعه کنند.

مهندس رحیمی افزود:دانشجویان متقاضی، مراحل افتتاح حساب و ثبت نام را می‌توانند از طریق موبایل بانک و اینترنت بانک انجام دهند. حضور آنها تنها برای ارایه و تکمیل مدارک و مباحث مربوط به ضامن است که دانشجو باید یکبار به بانک مراجعه کند.

وی ادامه داد: وام دو هفته پس از تکمیل مدارک و باز شدن پرونده و افتتاح حساب در بانک قابل وصول است. پرداخت این نوع وام در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار