ثبت نام وام ضروری دانشجویان پزشکی آغاز شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ثبت نام وام ضروری ویژه دانشجویان متاهل مقاطع پی اچ دی (Phd)، تخصص و فوق تخصص از ۶ آبان آغاز شد.
به گزارش روز سه شنبه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،تسهیلات وام قرض الحسنه با معرفی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران اعطا می شود. از این رو، دانشجویان متقاضی و واجد شرایط می توانند از ۶ آبان تا ۱۳ آبان ماه با مراجعه به صفحه شخصی پرتال خود اقدام کنند.
به گفته بهروز رحیمی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، اولویت پرداخت با دانشجویان ورودی سال ۹۶ و ماقبل بوده و تاریخ ثبت نام به هیچ وجه قابل تمدید نیست.
به گزارش ایرنا، بنا بر اطلاعیه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت،در آئین نامه و دستورالعمل ابلاغی وام آمده است: نحوه پرداخت و بازپرداخت وام دستیاری به دانشجویان مقاطع Ph.D، تخصص و فوق تخصص دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور به منظور بهبود وضع تحصیلی و معیشت ایشان تنظیم و مفاد آن لازم الاجرا است.
همچنین در ابلاغیه پرداخت وام دستیاری به دانشجویان علوم پزشکی شرایط دانشجویان متقاضی اینگونه بیان شده است: دارا بودن صلاحیت و رعایت شئون دانشجویی، دارا بودن اولویت نیاز مالی، الزامی بودن رعایت قوانین و ضوابط صندوق و بانک در خصوص اعطای وام برای دانشجو، ارائه ضمانت مورد تایید به بانک از سوی دانشجو، تمامی تسهیلات ، تحت پوشش بیمه عمر قرار گرفته و هزینه آن مطابق ضوابط بانک بر عهده وام گیرنده است، دانشجو و ضامن وی باید فاقد بدهی غیرجاری (سررسید گذشته، معوق، مشکوک الوصول) یا چک برگشتی به سیستم بانکی یا صندوق باشند.

به هر دو نفر زوجینی که مشمول دریافت تسهیلات مذکور هستند، با رعایت سایر شرایط مندرج در این دستورالعمل تسهیلات تعلق خواهد گرفت. دریافت تسهیلات منعی برای دریافت سایر تسهیلات صندوق برای دانشجو ایجاد نمی کند.

ثبت نام و ارسال درخواست

در ادامه این ابلاغیه در باره شرایط ثبت نام و ارسال درخواست آمده است: دانشجو ملزم است در زمان تعیین شده، ضمن مراجعه به پرتال دانشجویی به آدرس https://portal.srd.ir نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند.

بر این اساس، ادارات رفاه دانشگاه ها نیز موظف هستند پس از اتمام زمان ثبت نام ضمن ایجاد سند وام ضروری (با نوع دستیاری) نسبت به ثبت و تایید اسامی دانشجویان حائز شرایط اقدام کنند.

در ادامه، پس از ایجاد سند، امور آموزشی دانشگاه باید با امضا و مهر سربرگ اسناد و لیست اسامی دانشجویان، نسبت به تایید دانشجو بودن افراد لیست اقدام کند. پس از طی مراحل فوق اسناد به همراه تاییدیه آموزش و نامه پوششی با امضای معاونت دانشجویی و فرهنگی یا رییس دانشگاه باید به صندوق ارسال شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار