ثبت نام ۸۹۰ نفر در ظرفیت ۷ هزار نفری بدون آزمون دانشگاه ها!

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ثبت نام ۸۹۰ نفر در ظرفیت ۷ هزار نفری بدون آزمون دانشگاه ها!

برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی درخواست کرده اند در برخی از رشته ها پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت گیرد که از ظرفیت ۷ هزار نفری تنها ۸۹۱ ثبت نام کرده اند.

حسین توکلی _ مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: داوطلبان انتخاب رشته در رشته های با آزمون و بدون آزمون مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ تا ساعت ۲۴ امشب ۱۱ آذر فرصت دارند رشته های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

توکلی افزود: مرحله تکمیل ظرفیت با توجه به درخواست دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای پذیرش در ظرفیت های جدید و یا تکمیل ظرفیت برخی از رشته های دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و همچنین پردیس های خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی در آزمون سراسری سال ۹۶، اجرا شده است.

وی افزود: تمامی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۹۶ با نمره کل مساوی و یا بیشتر از یک (با توجه به کارنامه نتایج علمی اولیه) می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی https://www.sanjesh.org/ و مطالعه جدول رشته های تحصیلی و ظرفیت هر یک از آنها نسبت به ثبت نام در این رشته ها اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: در مرحله تکمیل ظرفیت دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس های دانشگاه های فرهنگیان و پردیس خودگردان و ظرفیت های مازاد علوم پزشکی در کنکور ۹۶ تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۷ نفر برای ۱۳۵۹ کدرشته محل پذیرفته می شوند که تا امروز ۱۱ آذرماه تعداد ۳۵ هزار و ۹۸۷ نفر در این رشته ها انتخاب رشته کرده اند.

توکلی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس درخواست برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در برخی از کدرشته های تحصیلی پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد (به جز دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی که پیش از این تکمیل ظرفیت برگزار کرده اند).

وی گفت: به همین منظور داوطلبانی که علاقمند به شرکت در این قبیل رشته های تحصیلی هستند اعم از اینکه در آزمون سراسری شرکت کرده یا نکرده اند، می توانند با مراجعه به دفترچه راهنمای این گونه رشته ها که به صورت جداگانه در سایت سازمان سنجش منتشر شده است نسبت به ثبت نام در این کدرشته ها اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: در مرحله تکمیل پذیرش در رشته های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی ظرفیت پذیرش ۷ هزار و ۹۹۸ نفر اعلام شده است که تا امروز ۱۱ آذرماه تنها ۸۹۱ نفر نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند.

وی افزود: ثبت نام و انتخاب رشته منحصراً از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام می پذیرد و داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نسبت به انتخاب رشته در دو گروه رشته های با آزمون و بدون آزمون اقدام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار