ثبت نهایی اولین شرکت دانش‌بنیان دانشگاه رامین خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیر پژوهشی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان گفت: در راستای تجاری‌سازی فناوری‌ها یک شرکت دانش‌بنیان در مرحله ثبت نهایی در دانشگاه است و 2 شرکت دیگر نیز در حال طی مراحل انتهایی کار هستند.

دکتر منصور غنیان با بیان اینکه در حوزه پژوهش و تحقیقات اگر این‌گونه فکر کنیم که فعالیت‌ها طی یک‌سال به جواب یا محصول مورد نظر منتهی می‌شود یک تصور ساده‌انگارانه است، اظهار کرد: سیاست‌گذاری که در این حوزه طی چند سال گذشته انجام شد، اکنون اثر خود را هم در تولید مقالات معتبر در مجلات علمی‌پژوهشی داخل و خارج از کشور و هم پتنت‌هایی که در سطح دانشگاه تولید شده و در حال تجاری‌سازی است، نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: بر این اساس در راستای تجاری‌سازی فناوری‌ها یک شرکت دانش‌بنیان در مرحله ثبت نهایی در دانشگاه است و 2 شرکت دیگر نیز در حال طی مراحل انتهایی کار هستند؛ همچنین در حال حاضر دانشگاه یک طرح نسبتاً مهم با سازمان آب و برق خوزستان در دست اجرا دارد که این طرح برای سومین سال متوالی در زمینه انتقال مدیریت آبیاری به بهره‌برداران کشاورزی اجرا می‌شود.

مدیر پژوهشی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با بیان اینکه این طرح هم‌اکنون به مرحله خوبی رسیده است، گفت: قرار است این طرح امسال در قالب پنج پایلوت در سطح استان پیاده‌سازی شود؛ سپس نتایح طرح با همکاری سازمان آب و برق، ارزیابی و پس از رفع ایرادات و اصلاح آن، سال آینده در سراسر استان اجرا خواهد شد.

غنیان اظهار کرد: در حال حاضر حدود 30 پروژه پایان‌نامه دانشجویی در دانشگاه به‌صورت مشترک با دفتر تحقیقات کاربردی سازمان آب و برق خوزستان انجام می‌شود؛ همچنین یک تفاهم‌نامه همکاری با شرکت کارون بزرگ وابسته به سازمان آب و برق منعقد شده است که به‌عنوان دانشگاه معین آن در طرح‌های تحقیقاتی این شرکت با آن‌ها همکاری داشته باشیم.

وی همچنین از رایزنی برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی تحقیقاتی با شهرداری اهواز خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در حوزه مسائل شهری، فضای سبز، ناهنجاری‌های اجتماعی و … خواهد بود که هم‌اکنون در حال انعقاد است و امیدواریم بتوان این همکاری‌ها را با سازمان‌های دیگر نیز توسعه دهیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار