ثبت ۵۵ تعاونی و ایجاد ۴۳۳ فرصت شغلی جدید در ۲ ماهه ابتدای سال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بیشترین تعداد تعاونی های ثبت شده در مدت مذکور با 11 تعاونی به استان گیلان اختصاص یافت.همچنین استان های البرز و یزد به ترتیب با 8 و 7 تعاونی، در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.استان های آذربایجان شرقی، فارس و مرکزی  هر کدام با 1 تعاونی، کمترین تعداد تعاونی های ثبت شده را به خود اختصاص دادند. بیشترین تعداد تعاونی های ثبت شده نیز  به تفکیک رشته فعالیت‌ها، «کشاورزی»و  «خدمات»  به ترتیب  با  تعداد 19 و  18 واحد  بوده است.

در این دو ماه،  15 تعاونی بانوان با 121 نفر عضو و اشتغالزایی برای 144 نفر  و سرمایه حدود 167 میلیون ریال به ثبت رسید.تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری، تعداد 55 تعاونی با عضویت 2385 نفر و سرمایه حدود 5 میلیارد و 747 میلیون ریال  به ثبت رسید و برای 433 نفر شغل ایجاد شد.

*مقایسه عملکرد دو ماهه ابتدایی سال 99 نسبت به مدت مشابه سال 98 :

در مقایسه عملکرد دو ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه قبل، تعداد تعاونی های ثبت شده در بازه زمانی مورد مقایسه، 88 درصد کاهش یافت. تعداد فرصت های شغلی هم با کاهش 95 درصدی همراه بود.در مجموع با توجه به شیوع ویروس کرونا، بخش تعاون در دو ماه ابتدایی سال 99 از لحاظ تعداد تعاونی های ثبت شده  و اشتغالزایی نسبت به ماههای گذشته با کاهش چشمگیری مواجه شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار