جانبازان و آزادگان فاقد شغل و درآمد کمک هزینه ماهانه دریافت می‌کنند

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای بنیاد شهید و امور ایثارگران را مکلف کردند که برای جانبازان و آزادگان فاقد شغل و درآمد کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.
به گزارش ایسنا، نمایدنگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) و در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۶ در بخش هزینه‌ای بند (ج) تبصره ۱۸ را با ۱۴۴ رای موافق، ۵ رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.
بر اساس این مصوبه بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره (۷)‌ این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.
همچنین مجلس بند (د) تبصره ۱۸ را با ۱۵۱ رای موافق، ۲ رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساند.
طبق این مصوبه بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات خود موضوع ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره(۷)‌ این قانون با تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و یا مراجع قانونی ذی‌ربط حسب مورد به والدین و همسران شهدا که به دلیل کهولت سن و یا بیماری صعب‌العلاج نیاز به نگهداری دارند در صورتی که در میان خانواده، فرد یا افرادی از آنها نگهداری کنند، نسبت به پرداخت حق نگهداری به میزان سی ‌درصد (۳۰%) حداقل حقوق کارکنان دولت اقدام کند.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار