جدول قیمت های مصوب خرید سربازی در سال 97

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

جدول قیمت های مصوب خرید سربازی در سال 97

نمایندگان مجلس مبلغ خرید خدمت سربازی در سال 97 را 2 تا 3 برابر افزایش دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به دنبال تقدیم بودجه سال 97 دولت به مجلس شورای اسلامی، در بند 11 این بودجه تاکید شده است؛ تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از 8 سال غیبت دارند می‌توانند با پرداخت جریمه غیبت خود از خدمت سربازی معاف شوند.

این در حالی است که پیش از این مراجع مسئول در موضوع خدمت وظیفه عمومی عنوان کرده بودند که معافیت به ازای پرداخت جریمه غیبت سربازی، در سال 97 اعمال نخواهد شد و پرداخت جریمه غیبت تنها در سال جاری امکان پذیر است.

بر اساس این گزارش، دولت برای نخستین بار در برنامه بودجه‌ریزی کشور در سال 94، بندی به عنوان پرداخت جریمه غیبت سربازی برای مشمولان دارای بیش از 8 سال سابقه غیبت در نظر گرفت که در سال‌های بعد از آن علی‌رغم برخی مخالفت‌ها، به صورت سالانه در بودجه گنجانده شده است.

اما در حالی که دولت برای سال 97 نیز همان قیمت های مصوب سال 96 را پیشنهاد داده بود، نمایندگان مجلس این قیمت ها را 2 تا 3 برابر افزایش دادند.

در همین ارتباط محمدخدابخشی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جلسه روز دوشنبه کمیسیون برنامه و بودجه مصوب شد تا قیمت خرید خدمت سربازی برای افراد دارای مدارک تحصیلی زیر دیپلم، دیپلم، فوق دیپلم و لیسانس دو برابر شود.

وی افزود: همچنین قیمت خرید خدمت سربازی افراد دارای مدارک فوق لیسانس تا دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی و بالاتر سه برابر شود.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار