جدیدترین تغییرات بازنگری برنامه دکتری دندانپزشکی اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: اجرای بازنگری برنامه آموزشی دوره دکتری دندانپزشکی عمومی وارد مرحله دوم شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سعید عسگری با اعلام این خبر افزود: در جلسه‌ای که به‌منظور بررسی گزارش اقدامات انجام شده مرحله اول بازنگری و ترسیم علمیاتی ادامه برنامه تشکیل شد نمایندگان مرکز تعالی دندانپزشکی و مسئولین دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی جزئیات اجرایی مرحله دوم را بررسی و ترسیم کردند.
دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: در راستای طرح تحول آموزش پزشکی و مأموریت های ویژه مشخص شده در مناطق آمایشی کشور، مرکز تعالی دندانپزشکی واقع در کلان منطقه ۹ آمایشی با نظارت و هدایت راهبردی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با نگاه به اهداف ترسیم شده و مشکلات اجرایی کوریکولوم دندانپزشکی عمومی، از ابتدای سالجاری در اقدامی سازمان یافته اقدام به بازنگری کوریکولوم (برنامه آموزشی کرد.
وی افزود: در همین راستا، با توجه به ضرورت استفاده حداکثری از مشارکت تمامی دست‌اندکاران آموزشی و خصوصاً اعضای هیات علمی و نخبگان این رشته، با بهره‌برداری از سامانه اینترنتی طراحی شده، اطلاعات و پیشنهادات لازم از سراسر کشور در حال جمع‌آوری و سازماندهی است.
عسگری اظهار داشت: در این مرحله مقرر شده تا اطلاعات به‌صورت دقیقی سازماندهی شده و نظرات خبرگان و نمایندگان دانشکده‌های دندانپزشکی سراسر کشور در اختیار گروه‌های تخصصی/ راهبردی برای بررسی و ارائه راهکارهای مناسب برای بازمهندسی برنامه آموزشی قرار گیرد.
دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی افزود: این گروه‌ها در چارچوب مقررات و با هدایت کمیسیون برنامه‌ریزی و راهبردی دبیرخانه تشکیل شده و در فرآیندی مشخص، براساس اطلاعات و پیشنهادات دریافتی و با مشاوره مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی وزارت بهداشت تا پایان امسال برنامه آموزشی رشته دندانپزشکی عمومی را بازبینی و بازنگری خواهند کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار