جدی‌ترین معضل آموزش و پرورش ماهشهر کمبود نیروی انسانی است

دسته ها: اخبار استان اخبار

رئیس آموزش و پرورش بندر ماهشهر گفت: جدی‌ترین و مهم‌ترین معضلات آموزش و پرورش ماهشهر کمبود شدید نیروی انسانی است که این اداره را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، عبدالواحد عبادی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: هدف از تصویب و راه‌اندازی این شوراها در مجلس شورای اسلامی ایجاد احساس مسؤولیت در مسؤولان شهری و دستگاه‌های ذی‌ربط به ارائه راهکار برای رفع مشکلات آموزش و پرورش است.
وی افزود: از این‌رو در این شوراها به سیاست‌گذاری فرهنگی و مالی برای بررسی‌های چالش‌های موجود پرداخته می‌شود.
رئیس آموزش و پرورش بندر ماهشهر در ادامه با تأکید بر اهمیت این شورا در ایجاد نگاه فرهنگی مناسب بین شهروندان، خاطرنشان کرد: شوراهای آموزش و پرورش در واقع حلقه ارتباطی اداره آموزش و پرورش با نهاد‌های مذهبی و سایر دستگاه‌های اجرایی شهر نیز به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: که اگر این ظرفیت‌ها به خوبی به کار گرفته شود بدون شک می‌توان به آینده آموزش و پرورش خوشبین بود.
عبادی اضافه کرد: اما متأسفانه شوراهای آموزش و پرورش به خوبی در بین اعضا پذیرفته نشده است و برخی از مسؤولان تا به حال در قبال موضوعات آموزش و پرورش احساس مسؤولیت نکرده‌اند که این مسأله باعث شده اجرای مصوبات به کندی پیش برود و گاها اجرایی نشوند.
این مسؤول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کمبود شدید نیروی انسانی در مدارس ماهشهر اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین و جدی‌ترین معضلات آموزش و پرورش ماهشهر کمبود شدید نیروی انسانی است که این اداره را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در این موضوع قول‌های مساعدی از سوی نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی دریافت شده که ان‌‌شاأالله با پیگیری‌ها و مذاکرات وی با معاون وزیر آموزش و پرورش این مشکل که در ماهشهر بسیار حادتر از سایر نقاط استان است رفع شود.
عبادی در ادامه از برچیده شدن آخرین مدرسه کانکسی در ماهشهر خبر داد و گفت: ماهشهر و به ویژه روستاهای ماهشهر به شدت با کمبود فضاهای آموزشی روبه‌رو هستند که ان‌شاألله با همکاری و پیگیری‌های فرماندار شهرستان ماهشهر آخرین مدرسه کانکسی در این شهر برچیده خواهد شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش ماهشهر ادامه داد: همچنین برنامه‌هایی برای شناسایی افراد بی‌بضاعت بازمانده از تحصیل در ماهشهر در نظر گرفته شده که بتوان با اختصاص اعتباری از محل شورای راهبردی به محیط مدرسه بازگردانده شوند.
وی در ادامه به جایگاه نامناسب شهرستان ماهشهر در رتبه‌های کنکور اشاره کرد و افزود: متاسفانه در شهرستان ماهشهر با وجود ظرفیت‌های خوب در مدارس غیرانتفاعی، شاهد و هیئت امنایی، تا به حال شاهد نتایج رضایت‌بخشی در رتبه‌های کنکور نبوده‌ایم.
عبادی در پایان خاطرنشان کرد: تا به حال سعی شده با برنامه‌ریزی مناسب و انجام مذاکراتی با مدیر عامل شرکت عملیات غیرصنعتی برای جذب اعتبار به منظور برگزاری کلاس‌های تقویتی در مقاطع متوسطه اول، متوسطه دوم و برگزاری کلاس‌های کنکور به ویژه در مدارس کم‌برخوردار گام‌های موثری برای ارتقای وضعیت شهرستان در کنکور‌های پیش‌رو برداشته شود.

اخبار استان اخبار