جذب بیش از ۴ هزار نیروی پرستار خارج از بروکراسی اداری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: امسال بیش از ۴ هزار نیروی پرستار در بیمارستان‌ها جذب شده اند همچنین مجوز جذب ۳ هزار نیروی دیگر را هم دریافت کردیم.

 

مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جذب نیروی پرستار در سال جاری خارج از بروکراسی‌های اداری اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور برای رفع کمبود نیروی پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی امسال تعداد چهار هزار و ۴۳۷ پرستار  برای ارائه بهتر خدمات مراقبتی به بیماران کرونایی جذب شده است.

او ادامه داد: در شرایط فعلی مجوز جذب ۳ هزار نیرو از معاونت توسعه گرفته شده است که از این تعداد دو هزار و ۵۰۰ نفر پرستار، ۵۰۰ نیروی فوریت‌های پزشکی و بقیه برای خدمت در سایر بخش‌های بهداشتی و درمانی هستند.

جذب بیش از ۷ هزار نیروی پرستار در سراسر کشور

معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: امسال دو هزار و ۲۸۴ نیرو در آزمون استخدامی برای فعالیت در مجموعه وزارت بهداشت شرکت کرده‌اند که بیش از هزار نفر از آن‌ها نیروی پرستار هستند. خوشبختانه تا به امروز بیش از۷ هزار نیروی پرستار در سراسر کشور جذب شده اند و مجوز جذب ۷ هزار نفر دیگر گرفته شده است که  به دنبال تامین اعتبار برای جذب هستیم.

حضرتی با اشاره به معوقات پرستاری در کشور تاکید کرد: در سال‌های گذشته معوقات کارانه پرستاران بین ۲۰ تا ۲۴ ماه بود که خوشبختانه با انجام اقدامات مناسب این رقم به هفت ماه کاهش پیدا کرده است همچنین معوقات اضافه کار نیروی پرستار در سراسر کشور به حدود هفت ماه رسیده است.

او اضافه کرد: وزیر بهداشت نسبت به پراخت معوقات کادر درمان و حتی نیروی پرستاری تاکیدی زیادی دارد و به طور جدی پیگیر پرداخت مطالبات کادر درمان هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: مردم باید دستور العمل‌های بهداشتی را به طور دقیق تری رعایت کنند و از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر و از انجام مسافرت‌های غیر لازم بپرهیزند تا ما شاهد فرسودگی و خستگی کادر درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور نباشیم.

حضرتی یاد آوری کرد: جذب نیروی پرستار با هدف کمک به نیرو‌های فعلی در مراقبت از بیماران به خصوص مبتلایان به بیماری کرونا در بیمارستان‌ها انجام شده است تا پرستاران با آرامش بیشتری خدمات درمانی را به مراجعه کنندگان ارائه بدهند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار