جذب بیش از 4000 پرستار خارج از بروکراسی اداری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مسئول آموزش پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور ۴۴۵۶ پرستار خارج از بروکراسی اداری جذب شده است.

سعید لک مسئول آموزش پرستاری وزارت بهداشت و مدیر پرستاری مراکز مراقبتی در سطح ملی مدیریت کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد پرستاران در حال ارائه خدمت به بیماران کرونایی در سراسر کشور هستند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰۵ مرکز مشاوره مراقبت در منزل به صورت شبانه روزی ویژه بیماران کرونایی فعال است، ادامه داد: بیش از ۳هزار پرستار علاوه بر نیروهای موجود به صورت داوطلب در مراکز درمانی و بیمارستان‌های مختص بیماران کرونایی خدمات مراقبتی در حال ارائه خدمت هستند.

لک بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۴۴۵۶ پرستار خارج از بروکراسی اداری جذب شده و امیدواریم باهمکاری مجلس شورای اسلامی و تامین اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه مجوز استخدام نیروی پرستار برای ارائه خدمات مطلوب تر به مردم فراهم شود.

مسئول آموزش پرستاری وزارت بهداشت افزود: در راه خدمت به مردم همکاران عزیز ما با فداکاری و از خودگذشتگی و تلاش شبانه روزی تلاش می‌کنند. همچنین بیش از ۶۳ نفر از همکاران ایثارگر پرستار، پزشک و کادر درمانی در راه خدمت به بیماران کرونایی جان خود از دست دادند.

لک تاکید کرد: در حال حاضر یکی از موضوعات مهم ایجاد مراکز مراقبت پرستاری پس از ترخیص بیماران مبتلا به کرونا است که برای این منظور تخت‌های نقاهتگاهی در بیش از ۳۰۰ نقطه کشور راه اندازی شده است.

مسئول آموزش پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: تاکنون ۲ هزار نفر از بیماران از مراکز مراقبتی ترخیص و خدمات مراقبتی را دریافت کرده‌اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار