جذب حداقل ۸۰۰ معلول در آزمون استخدامی کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه امسال حداقل ۸۰۰ معلول در آزمون استخدامی کشور جذب می‌شوند، گفت: اگر بخشی از سهمیه ۳ درصدی اشتغال معلولان با افراد واجد شرایط پر نشود، سهیمه مذکور از بین نمی‌رود تا مجددا افراد در سال‌های بعد جذب شوند.
به گزارش ایسنا، محمدرضا شهبازی در خصوص وضعیت اشتغال معلولان گفت: براساس قانون حمایت از حقوق معلولان سهمیه ۳ درصدی اشتغال برای معلولان در نظر گرفته شده است، تا این موضوع در حوزه‌هایی که اشتغال مناسب‌تری برای معلولان فراهم است، اجرایی شود. از جمله در وزارت آموزش و پرورش که الان ۵۴۳ ردیف شغلی در آموزش و پرورش موجود است که این افراد می توانند در آنها اشغال به کار داشته باشند.
وی افزود: در صورتی که تمام این سهیمه توسط معلولان اخذ نشود، این ردیف‌ها برای معلولان حفظ می‌شود تا مجددا افراد در سال‌های بعد جذب شوند.
شهبازی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که معلولان با آن رو به رو هستند اشتغال است، این مشکل به ویژه در میان نابینایان بیشتر وجود دارد چرا که اغلب این افراد، تحصیل کرده هستند و به همین دلیل اشتغال آنها در شرایط موجود دشوارتر است.
aمدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر فرد معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، اظهار کرد: خدمات بهزیستی به شکل عام و شامل حال تمام گروه‌های معلولان می‌شود و تفاوتی بین گروه‌های معلولان وجود ندارد و فقط در تامین وسایل کمک توان بخشی این اقلام متفاوت هستند البته نباید فراموش کرد این وسایل نه تنها در حد اعتبارات سازمانی تامین می‌شود بلکه به دلیل جمعیت این گروه، حداقل بالای ۱۰ درصد از اعتبارات سازمان بهزیستی در حوزه‌های دیگر نیز در این بخش صرف می‌شود

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار