جذب مربیان تربیتی از طریق ماده ۲۸و دانشگاه فرهنگیان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: جذب نیروی انسانی و مربیان تربیتی از طریق ماده ۲۸و دانشگاه فرهنگیان برای اولین بار به ما گزارش‌شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی که عصر روز گذشته در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، نیروی انسانی را در هر مجموعه‌ای مهم‌ترین رکن تحقق اهداف دانست و گفت: مهم‌ترین چالش آموزش‌ و پرورش در شرایط کنونی منابع انسانی است اما باهمت و تلاش همکاران، این دغدغه را در حوزه پرورشی با دو مدل کم کردیم. با پیگیری‌ها و تلاش‌های معلمان و مربیان که در خط مقدم تلاش می‌کنند افق‌های خوب و روشنی ازنظر کمی در حوزه نیروی انسانی رقم‌زده شده است. جذب نیروی انسانی و مربیان تربیتی از طریق ماده ۲۸و دانشگاه فرهنگیان برای اولین بار به ما گزارش‌شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش ‌و پرورش مطالبه مقام معظم رهبری را بر دو بخش دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان مزرعه مادر، سرچشمه اصلاح و آغاز تحولات و حوزه پرورشی و فرهنگی با تأکید بر منابع انسانی، تقسیم کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی کمی و کیفی چالش و دغدغه مااست. در بخش تأمین نیروی انسانی کیفی، فضا را باید بازکنیم تا نیروهای انسانی کارامد و معلمان خلاق در بخش‌های مختلف به‌صورت غیرموظف در حوزه پرورشی تدریس کنند. از ظرفیت فعالیت‌های تربیتی باید استفاده و برای آن چاره‌اندیشی کنیم‌ تا مشکلات نیروی انسانی کم شود.

وی از تلاش برای ساماندهی، جذب و آموزش نیروی انسانی تشکر کرد و گفت: تمام بخش‌های آموزش ‌و پرورش از کمبود نیروی انسانی کیفی رنج می‌برد. وجود نیروی پرانگیزه، بانشاط و خلاق مهم است. حوزه امور تربیتی پرچم‌دار فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در آموزش ‌و پرورش است که هرروز باید برافراشته‌تر شود لذا تقویت ادارات امور تربیتی جزو مهم‌ترین برنامه‌های ما بوده است.

کاظمی امور تربیتی را تمام حوزه پرورشی و فرهنگی خواند و گفت: یکی از بخش‌هایی که باید به آن فوق‌العاده توجه شود کیفیت‌بخشی و برگزاری این جشنواره‌ها است. کتاب تفکر و سبک زندگی به این حوزه اختصاص‌یافته و ما خوشحالیم یک روزنه‌ برای همکاران بخش‌های پرورشی و فرهنگی بازشده تا با دانش‌آموزان بیشتر ارتباط برقرار کنند و تمرکز بیشتری برای نیازهای آنان داشته باشند.

معاون وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: این تجربه‌ها می‌تواند به کیفیت ‌بخشی نیروی انسانی در حوزه پرورشی کمک کند اما این موضوع کافی نیست باید انگیزه و توانمندی‌های معلمان و مربیان را افزایش دهیم تا بتوانیم دوره۳۰۰ ساعته را در زمان طولانی‌مدت برای معاونان و مربیان پرورشی تدارک ببینیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: آنچه امروز کار حوزه پرورشی و فرهنگی را سنگین‌تر کرده است متولی شدن مراقبت و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که باید آن را به فال نیک گرفت و احساس مسئولیت داشته باشیم چراکه این موضوع جزو اولویت اول نظام است و این کتاب می‌تواند به‌عنوان رکن برنامه‌ها باشد به‌ویژه که تمرکز در دوره متوسطه اول است و می‌تواند آغاز یک حرکت خوب باشد.

وی افزود: برای کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی، نیروی انسانی فعال در حوزه پرورشی و فرهنگی می‌توانند این کار را انجام دهند. مدیریت و رصد این شرایط کار ماست و امیدوارم با کمک شما و منابع انسانی این حوزه در خط مقدم تعلیم و تربیت، موفقیت‌های قابل‌توجهی در این بخش داشته باشیم.

کاظمی گفت: تمرکز فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی را باید به دل مدارس ببریم تا جامعه دانش‌آموزی بیشتری را در شبکه تشکیلاتی خود عضو کنیم تا تربیت به معنای واقعی شکل گیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار