«جذب نخبگان» و «رفع نیازهای صنعت» دو برنامه دانشگاه آزاد در سال 96

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

«جذب نخبگان» و «رفع نیازهای صنعت» دو برنامه دانشگاه آزاد در سال 96

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی از جذب نخبگان در این دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌های جدید این دانشگاه قرار است به منظور ارتقای کیفی تحقیقات دانشگاهی پروژه‌های دانشجویان این دانشگاه به گونه‌ای تعریف شود که منجر به رفع نیازهای کشور شود.
به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره «جهادگران علم و فناوری»، ایران را کشور ایمان و علم توصیفو اظهار کرد: هیچ کشوری را نمی‌شناسم که عمق علم و ایمان آن به اندازه ایران باشد.
وی بسیج را یک نهاد مردمی و برخواسته از خواست مردم دانست و یادآور شد: اگر بسیج نبود قطعا سال‌های سخت و پرفراز و نشیب بعد از انقلاب اسلامی را نمی‌توانستیم با پیروزی پشت سر بگذاریم.
رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد همانند بسیج برخواسته از نیاز مردم است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه، دانشگاه دولتی است و ملک خصوصی کسی نیست، بلکه متعلق به مردم است.
وی با تاکید بر اینکه این اقدام موجب خواهد شد تا اساتید به تدریس دلگرم شوند، اظهار کرد: این دانشگاه، دانشگاه حاکمیتی نیست و حکومتی است؛ یعنی متعلق به نظام است؛ از این رو توقع ما از دانشگاه آزاد بیشتر از دانشگاه دولتی است.
رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بر این اساس باید به گونه‌ای اقدام شود که رقابت میان نخبگان برای ورود به این دانشگاه ایجاد شود.
ولایتی، جذب نخبگان را از برنامه‌های جدید دانشگاه آزاد نام برد و گفت: بر این اساس اعطای بورسیه به نخبگان در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان، افزود: دانشگاه آزاد در این زمینه می‌تواند نقش موثری داشته باشد؛ از این رو از سال 96 حرکت در جهت ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان را آغاز خواهیم کرد.
رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اتصال علم به فناوری را پل اصلی ایجاد اقتصاد دانش بنیان ذکر کرد و گفت: برخی از دانشگاه‌ها با تغییراتی در مقالات، اقدام به تولید مقاله دوم می‌کنند؛ بدون آنکه توجه داشته باشند که نتیجه این پژوهش برای مردم مفید نخواهد بود.
ولایتی با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه برای ساماندهی انجام پژوهش‌ها، توضیح داد: بر این اساس برنامه داریم تا با همکاری سایر دستگاه‌ها عناوین پروژه‌ها را به گونه‌ای تعریف کنیم که منجر به رفع نیازهای بخش صنعت و کشور شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار