جذب نیرو در آموزش وپرورش ازطریق دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: از این پس جذب هرگونه نیروی مورد نیاز برای آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب با بیان اینکه بر اساس مصوبه مجلس از این به بعد به غیر از کانال دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی از هیچ کانال دیگری نیروی جدید جذب آموزش و پرورش نخواهد شد؛ افزود: از سال‌های آتی جذب نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش از این طریق خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت صدور مجوز و اداره مهدهای کودک توسط آموزش و پرورش تصریح کرد: اداره مهدهای کودک از سوی بهزیستی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و در این خصوص تصمیم گیری با شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

باقری بنابی خاطرنشان کرد: اکثریت مشکلات کشور بخاطر موازی کاری‌ها در کشور است که بایستی این موازی کاری‌ها برچیده شوند.

وی با انتقاد از نحوه توزیع کتب درسی در استان آذربایجان شرقی گفت: متأسفانه امسال در بحث توزیع کتب درسی در آذربایجان شرقی مشکل داشتیم که امیدواریم این مشکل در سال‌های آتی اتفاق نیفتند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان شهرستان بناب فاقد گوشی‌های هوشمند و تبلت هستند؛ اظهار کرد: باید واقعیت‌ها را قبول کرد و از هرگونه اقدام پوپولیستی اجتناب نمود و به مردم واقعیت‌ها را بیان کرد؛ چرا که در شرایط فعلی تأمین بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای تهیه دو هزار و ۵۰۰ گوشی هوشمند و تبلت امکان پذیر نیست.

باقری بنابی ادامه داد: خوشبختانه دروس دانش آموزان از شبکه‌های مختلف صدا و سیما تدریس می‌شود که بایستی دانش آموزان را برای استفاده از کلاس‌های درسی به سمت تلویزیون سوق داد.

وی در ادامه سخنان خود مسئولین آموزش و پرورش شهرستان را مکلف کرد برای جلسه آتی شورای آموزش و پرورش گزارشی مصور و تحلیلی از نتایج کنکور و قبولین شهرستان به همراه رتبه‌های آنها و به صورت مقایسه‌ای با دیگر شهرهای استان و حتی کشور تهیه و ارائه نمایند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار