جذب ۱۳هزار نیروی انسانی توسط تامین اجتماعی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جذب ۱۳هزار نیروی انسانی توسط تامین اجتماعی

معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: ٢٤ برنامه زیربنایی در حوزه اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی درحال اجراست که اجرای این برنامه ها منشا تحولات جدی در این سازمان می شود.
به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، رحیم اردلان در پنل اول همایش سراسری مدیران سازمان، افزود: از میان ٢٤ برنامه در سال جاری، ٧ برنامه را به عنوان برنامه های دارای اهمیت، با جدیت بیشتری دنبال می کنیم.
اردلان با بیان اینکه از سال ٩٣ تا کنون حدود ١٣ هزارنیروی انسانی، جذب این سازمان شده اند، اظهارکرد: جذب ٨ هزار نفر آنها از طریق آزمون بوده و مابقی نیز پزشکانی بودند که با سازوکار مشخص و طبق ضوابط جذب شده اند.
وی افزود: همچنین حدود ٤ هزار نفر بازنشسته شده اند و درحال حاضر واحدهای اجرایی سازمان از نیروی انسانی در شرایط بهتری هستند.
اردلان با بیان اینکه جابجایی نیروی انسانی نیز از شرایط مناسب برخوردار است، گفت: با اقدامات صورت گرفته در آینده نزدیک، نیاز کمتری به جذب نیروی جدید خواهد بود.
وی به تدوین نظام جامع آموزش مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: این طرح، پس از تایید مدیرعامل و تصویب هیات مدیره این سازمان، اجرایی می شود.
اردلان گفت: متمرکز کردن تمامی حسابها کار بزرگی بود که در سال ٩٤ انجام شد و در حال حاضر پرداخت های پرسنلی و تعهدات کوتاه مدت سازمان، به صورت متمرکز انجام می شود.
وی ادامه داد: بودجه متمرکز از اقدامات اساسی است که در سازمان تامین اجتماعی انجام می شود و زمینه ساز اجرای بودجه مبتنی بر عملکرد است.
اردلان با بیان اینکه ارتقاء شعب بر اساس مصوبه هیات مدیره در حال انجام است، گفت: با ارتقاء سیستمهای مکانیزه، گسترش شعب تامین اجتماعی نیاز نخواهد بود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این پنل افزود: تفویض اختیار از مسائل جدی است و مدیرانی که اختیاری را تقبل می کنند، باید پذیرای مسئولیت بوده و پاسخگو باشند.
دکترسید تقی نوربخش با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با جدیت به سوی تفویض اختیار حرکت می کند، گفت: جذب نیروی خدماتی و حجمی برعهده مدیران استانی است و در خصوص بازنشستگی پرستاران که از مسائل جدی است، پس از بررسی های جامع حقوقی، این موضوع نیز به مدیران استانی تفویض شده است.
مدیرکل بودجه و تشکیلات سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه گفت: بازنگری تشکیلاتی در حوزه اسناد پزشکی و بسیاری حوزه های دیگر در این سازمان در حال انجام است.
محمود مجیدی نسب افزود: همچنین تربیت نیروی بهیار و کمک بهیار از طریق همکاری با وزارت بهداشت قابل انجام است.
وی به ارتقای هتلینگ بیمارستان های تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: بودجه هتلینگ بدون هیچ مشکلی به استانها تخصیص می یابد.
مدیرکل امور اداری سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این پنل اظهار داشت: ٣٤٠٠ نیروی ماده ٢٠ به پیمانی تبدیل شدند و ١٢ هزار نیروی جدید نیز استخدام این سازمان شدند.
سیدحسین حسینی آذرنوشان گفت: در سازمان تامین اجتماعی کمبود نیروی انسانی نداریم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار