جذب ۲۱ هزار دانشجو معلم به مدارس در سال تحصیلی جدید

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد ۲۱ هزار دانشجو معلم فارغ‌التحصیل به مدارس تزریق می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان در برنامه زنده شبکه خبر عنوان کرد: امسال ۲۰ هزار ردیف رشته برای ۲۰ هزار داوطلب دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است که از بین فارغ التحصیلان دبیرستان‌ها در سراسر کشور و ۹۸ پردیس و مرکز این حوزه خواهد بود. این ۲۰ هزار نفر در مقطع کارشناسی به صورت استخدام رسمی در حال تحصیل خواهند بود.

وی ادامه داد: این افراد استخدام رسمی هستند. البته امیدواریم با شروع سال تحصیلی کلاس‌ها برگزار شود اما اگر ستاد ملی مقابله با کرونا این اجازه را ندهد آموزش‌های الکترونیکی را فعال می‌کنیم و سامانه‌های الکترونیکی با تمرکز در خود دانشگاه فرهنگیان قابل استفاده هستند. تمام سعی ما این بود که آموزش مجازی داشته باشیم.

خنیفر افزود: علاوه بر این در خصوص مهارت آموزان ماده ۲۸ باید بگویم که دوره‌های اولیه آموزشی آنها تمام شده و دوره دوم تا ۱۵ شهریور هم تمام شود. ما امسال حدود ۲۱ هزار فارغ التحصیل و مهارت آموز را تحویل آموزش و پرورش خواهیم داد.

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: اغلب معلمان طی ۳۰ تا ۳۵ سال در خدمت آموزش و پرورش هستند. همچنین ادامه تحصیل آنها از طریق دانشگاه‌های رسمی کشور و از طریق مقطع کارشناسی ارشد در ۱۰ رشته در دانشگاه فرهنگیان فراهم است.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید تعداد ۲۱ هزار دانشجوی معلم فارغ التحصیل از دو مقصد مهارت آموزان ماده ۲۸ و همچنین از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به مدارس تزریق می‌شود.

خنیفر خاطر نشان کرد: امسال در کل دانشگاه‌های فرهنگیان ۷۷ هزار نفر پذیرش خواهد داشت، ما می‌توانیم تا سال ۱۴۰۰ کف نیاز آموزش و پرورش در خصوص نیروی انسانی را تامین کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار